Det Gamle Testamente 2022
Et mønster for undervisning


»Et mønster for undervisning«, Kom og følg mig – Søndagsskolen: Det Gamle Testamente 2022 (2021)

»Et mønster for undervisning«, Kom og følg mig – Søndagsskolen: 2022

Billede
en ung studerer skrifterne

Et mønster for undervisning

Alle oplæg i denne ressource følger et mønster for at dele med hinanden og at undervise i læren.

Del med hinanden

Indbyd som en del af hver klasse dens medlemmer til at dele den indsigt og de oplevelser, de har haft den foregående uge, da de studerede disse skriftsteder personligt og med deres familie og har anvendt det, som de har lært. Hjælp dem til at se, at deres personlige studium udenfor klassen er vigtigt. Deres personlige omvendelse til vor himmelske Fader og Jesus Kristus vil ikke blot komme gennem læring om søndagen, men også gennem deres daglige oplevelser. Når de hører om hinandens oplevelser og vidnesbyrd om Jesus Kristus og hans evangelium, bliver de mere tilbøjelige til at søge lignende oplevelser på egen hånd.

Ikke alle vil have læst kapitlerne til hver lektion, og selv dem, der har, føler sig måske ikke godt tilpas ved at dele med andre. Sørg for, at alle føler, at de er en værdsat del af klassen, uanset om de siger noget eller ej.

Undervis i læren

I bør fokusere på Jesus Kristus og hans lære – evangeliets evige sandheder – der findes i de tildelte skriftsteder. Hvilke vers, citater, oplevelser, spørgsmål og yderligere ressourcer kan du tilføje, når I drøfter læresætninger fra skrifterne? Hvordan kan du bruge disse ressourcer til at hjælpe dem med at opdage og forstå evangeliske principper? Hvordan kan du være med til at opbygge deres tro på vor himmelske Fader og Jesus Kristus?