Det gamle testamente 2022
Inkluder hellig musikk i din læring av evangeliet


“Inkluder hellig musikk i din læring av evangeliet”, Kom, følg med meg – for enkeltpersoner og familier: Det gamle testamente 2022 (2021)

“Inkluder hellig musikk i din læring av evangeliet”, Kom, følg med meg – for enkeltpersoner og familier: 2022

Inkluder hellig musikk i din læring av evangeliet

Å synge Primær-salmer og salmer kan velsigne deg og din familie på mange måter. Disse forslagene kan hjelpe deg å bruke hellig musikk når du arbeider med flid for å lære og etterleve evangeliet.

  • Lær doktrinære prinsipper. Se etter sannheter i sangene du synger eller lytter til. Dette kan føre til samtaler om disse sannhetene i løpet av dagen. Syng eller lytt til Primær-sanger eller salmer som underviser om Jesus Kristus og hans evangelium. Vær oppmerksom på hvordan Den hellige ånd vitner om Frelseren og hans læresetninger.

  • Vær oppmerksom på musikkens kraft. Å synge eller lytte til Primær-sanger og salmer kan være til velsignelse i vanskelige stunder. For eksempel kan det å synge en sang roe et barn ved leggetid, skape glede når familien arbeider sammen, oppmuntre en nabo som er syk, eller trøste noen som føler seg engstelig.

  • Fortell om egne erfaringer. Fortell om personlige erfaringer og familieopplevelser som er relevante for budskapene i sangene. Du kan også dele relaterte historier fra Skriftene.

  • Engasjer familien. Familien vil lære mer fra sanger hvis de deltar aktivt. For å engasjere familiemedlemmene kan du be et eldre barn hjelpe til med å lære yngre søsken en sang, eller be barna lære familien en sang de har lært i Primær. Du kan også la familiemedlemmene etter tur lede en sang.

  • Vær kreativ. Bruk forskjellige måter å lære hellig musikk på som familie. Dere kan for eksempel bruke bevegelser som passer til ord og uttrykk i en sang. Dere kan også bytte på å rollespille deler av en sang mens andre familiemedlemmer prøver å gjette sangen. Familien vil kanskje like å synge sanger i forskjellig tempo eller på forskjellig volum. Appen Evangeliebibliotek og appen Evangeliet for barn har lydopptak og videoer som kan hjelpe dere å lære sangene. Dere kan også lage spillelister med hellig musikk å lytte til.

Du finner flere forslag under “Bruk av musikk for å undervise i læren” og “Hjelp barn å lære og huske Primær-sanger og salmer”, som finnes i “Instruksjoner for sangstunden og barnas program på nadverdsmøtet” i Kom, følg med meg – for Primær.