2020
Hvordan jeg forbereder meg til et tempel i India
Juli 2020


Bare digitalt

Hvordan jeg forbereder meg til et tempel i India

Jeg har alltid hatt lyst til å dra til tempelet. Nå som profeten har kunngjort et tempel i India, ser jeg frem til dagen når jeg kan motta de ordinansene her.

Da jeg vokste opp, var familien min og jeg Hinduer. Jeg var alltid omgitt av trosoppfatningen om at det finnes mange guder å tilbe. Som ung hadde jeg også venner som var kristne. De fortalte meg om én Gud som skapte hele verden og alle mennesker. Jeg begynte å lure på hvorfor jeg tilba så mange guder, mens andre kun trodde på én.

Da jeg gikk på videregående skole, fikk jeg noen dårlige vaner. Jeg drakk mye, jeg var uhøflig og min familie var lei seg på grunn av min oppførsel. Så jeg flyttet og begynte et nytt liv i Hyderabad, en by med mange jobbmuligheter.

Jeg begynte å bli nedfor og ensom på grunn av min livsstil. Men en dag møtte jeg to menn. De forklarte at de var misjonærer fra Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige og fortalte meg om Jesu Kristi evangelium. Igjen lærte jeg om bare én Gud, som hadde skapt en lykkens plan for alle sine barn. Budskapet deres fylte meg umiddelbart med lykke og håp. Jeg ønsket å vite mer.

Jeg har nå vært medlem av Kirken i syv år. Jeg har forandret meg, jeg har sett mirakler i mitt liv og jeg har lært så mye om evangeliet. Jeg elsker gleden det gir meg. Men det er fremdeles en viktig del av evangeliet jeg har til gode å erfare – tempelet.

Fra første øyeblikk jeg lærte om tempelet, ønsket jeg å dra dit for å lære og føle Ånden, bli beseglet til min familie for evig og inngå pakter med Herren. Men det finnes ingen templer i India og jeg har ikke hatt anledning til å reise til et ennå. Mange siste dagers hellige i India har bedt utallige bønner, vi har fastet, og vi har holdt fast i tålmodighet og tro på at det en dag vil bli bygget et tempel i India.

Under generalkonferansen i april 2018, besvarte Gud våre bønner da president Russell M. Nelson kunngjorde at et tempel skulle bli bygget i Bengalore i India. Jeg vil aldri glemme den dagen. Ånden fylte hjertet mitt med glede og øynene med tårer, da jeg hørte profetens ord. Jeg takket umiddelbart himmelske Fader for at han besvarte våre bønner. Jeg er så spent på å endelig få se og komme inn i tempelet om bare noen få år.

Jeg er så glad for og stolt over å være et medlem av Jesu Kristi Kirke. Jeg vet at Herren gjenopprettet det sanne evangelium på denne jorden gjennom profeten Joseph Smith. Jeg vet at tempelet er hvor vi kan komme nærmere Gud, bli beseglet til vår familie og lære mer om vår hensikt. Mens jeg venter på at tempelet skal bli bygget her i India, arbeider jeg hardt med å forberede meg selv til å gå inn.

  • Jeg ber og lærer så mye jeg kan om tempelet, paktene jeg vil inngå og ordinansene jeg vil motta der.

  • Jeg ber andre medlemmer som allerede har vært i tempelet om råd, om hvordan jeg kan forberede meg åndelig.

  • Jeg lærer å gjøre slektshistorisk arbeid, slik at jeg kan ta med mine forfedres navn til tempelet.

  • Jeg deltar på et et tempelforberedelseskurs.

Jeg ønsker å være forberedt til dagen da jeg endelig kan gå inn i tempelet og gjøre dette til en prioritet i mitt liv. Jeg vil søke å alltid være verdig til å komme inn, slik at jeg kan motta de lovede velsignelser, instruksjoner og svar på mine bønner som jeg har ventet så lenge på. Jeg gleder meg til den dagen.