2016
Ældste Weatherford T. Clayton
Maj 2016


Ældste Weatherford T. ClaytonGeneralautoritet og halvfjerdser

Ældste Weatherford T. Clayton er ekstremt glad for muligheden for at tjene. Herrens værk er en prioritet for ham. Han føler en stærk kærlighed for folk og stærke bånd til sin familie.

»Med Jesu Kristi evangelium kan vi alle vende hjem,« siger ældste Clayton. »Min familie har følt indflydelsen fra dem, der er gået forud. De er ligeså virkelige, som dem, der er til stede.

Ældste Clayton blev født i Californien i USA den 1. marts 1952 som søn af Whitney Clayton jun. og Elizabeth Touchstone Clayton, og han fik i sin ungdom et stærkt vidnesbyrd om hjemmeundervisning. På grund af en hjemmelærers indsats, tog hans familie og han i en alder af 12 år imod hellige evangeliske pagter og blev beseglet i templet i Salt Lake City i 1964 af den daværende ældste Harold B. Lee fra De Tolv Apostles Kvorum.

Ældste Clayton siger, når han tænker på, hvordan Herren har forberedt ham til at tjene, at han ofte blev inspireret af andres eksempel: »Jeg så, hvordan venner og familie helligede deres liv til Herren og fandt glæde ved at tjene Gud.«

Efter at han havde tjent i den fransktalende Canadiske Mission begyndte han at studere på University of Utah, hvor han mødte Lisa Thomas. De blev gift den 16. marts 1976 i templet i Salt Lake City. De har fem børn.

Ældste Clayton fik en eksamen i psykologi og færdiggjorde medicinstudiet på University of Utah. Han arbejdede i en privat lægeklinik som fødselslæge og gynækolog fra 1985 til 2013 inden han blev kaldet til at tjene som præsident for Toronto-missionen i Canada.

Han har tjent som missionsleder, lærer i seniorklassen, Unge Mænds præsident, slægtshistorisk konsulent, søndagsskolelærer for de unge, biskop, højrådsmedlem, rådgiver i et stavspræsidentskab og som stavspræsident.