2012
Amos 3:7
Marts 2012


Linje på linje

Amos 3:7

Dette vers fortæller os om profeternes vigtige rolle.

7 Nej, Gud Herren gør ikke noget, førend han har åbenbaret sine planer for sine tjenere, profeterne.

Gud Herren

Billede
Præsident Henry B. Eyring

»Eftersom vor Fader elsker sine børn, har han ikke overladt os til at gætte, hvad der betyder mest i dette liv, når det gælder anliggender, hvor vores opmærksomhed kan føre til lykke, eller vores ligegyldighed kan føre til sorg. Nogle gange fortæller han et menneske den slags direkte gennem inspiration. Men derudover fortæller han os disse vigtige anliggender gennem sine tjenere … Han gør det, så selv de, som ikke kan føle inspiration, hvis de blot vil lytte, kan vide, at de har hørt sandheden og er blevet advaret.«

Præsident Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det Første Præsidentskab, »Familien«, Liahona, okt. 1998, s. 12;

Han åbenbarer

Hvordan kommunikerer Herren med sine profeter? Det sker på mange måder, blandt andet:

Hans hemmeligheder

Det oprindelige hebraiske ord, der anvendes i Bibelen for hemmelighed, betyder bogstavelig talt »vejledning«, så det har noget at gøre med Herrens planer eller hensigter.

Hans tjenere profeterne

Billede
Ældste L. Tom Perry

»Igen og igen forklarer skrifterne, at Herren giver sine befalinger til menneskenes børn gennem levende profeter. Ingen komité, forsamling eller anden myndighed har ret til at diktere Gud lærdomme, som er i modstrid med hans lov. Guds evige velsignelser er betinget af vores lydighed og efterlevelse af Herrens ord, som det bliver os åbenbaret gennem hans hellige profeter.«

Ældste L. Tom Perry fra De Tolv Apostles Kvorum, »Vi tror alt, hvad Gud har åbenbaret«, Liahona, nov. 2003, s. 88.

Hvad har de levende profeter og apostle for nylig bedt os om at gøre? Gennemgå den seneste konference (se conference.lds.org og overvej at nedskrive i din dagbog det, som du føler dig tilskyndet til at gøre som følge af det, Herrens tjenere har sagt.