2010
Het geschenk
December 2010


Wij spreken over Christus

Het geschenk

Een van mijn lievelingskerstliedjes is ‘For unto Us a Child Is Born’ uit Händels Messiah. Het herinnert ons aan de kern van Kerstmis. Ik vraag mij vaak af wat Maria moet hebben gevoeld toen de engel Gabriël verscheen en zei: ‘Wees gegroet, gij begenadigde, de Here is met u’ (Luke 1:28).

Maria wist niet wat haar overkwam, en de engel ging verder:

‘Weest niet bevreesd, Maria; want gij hebt genade gevonden bij God.

‘En zie, gij zult zwanger worden en een zoon baren, en gij zult Hem de naam Jezus geven.

‘Deze zal groot zijn en Zoon des Allerhoogsten genoemd worden, en de Here God zal Hem de troon van zijn vader David geven,

‘en Hij zal als koning over het huis van Jakob heersen tot in eeuwigheid, en zijn koningschap zal geen einde nemen’ (Lucas 1:30–33).

Wat moet dat een wonderlijke ervaring zijn geweest! De zoon die Maria was beloofd, zou de eniggeboren Zoon in het vlees van onze hemelse Vader zijn. Zij was uitverkoren om het mooiste geschenk van alle op de wereld te brengen: onze Verlosser, Jezus Christus.

Onze hemelse Vader heeft dit geschenk aan ons allen gegeven: jong en oud, rijk en arm. We hoefden er niet voor naar de winkel. Het heeft ons helemaal niets gekost. Het was niet in glanzend cadeaupapier gewikkeld. Het mooiste geschenk van alle was in doeken gewikkeld en lag in een kribbe. Het was tot ons allen gezonden met veel liefs van onze hemelse Vader.

Liz Lemon Swindle, In doeken gewikkeld, Foundation Arts, kopiëren niet toegestaan