2009
Veilig terugkeren naar onze hemelse Vader
April 2009


Luister naar de stem van een profeet

Veilig terugkeren naar onze hemelse Vader

Naar een toespraak, gehouden tijdens de algemene aprilconferentie van 2007

President Uchtdorf leert ons dat we ons vanwege de verzoening kunnen bekeren en altijd hoop kunnen hebben.

Afbeelding
President Dieter F. Uchtdorf

Het punt van veilige terugkeer

Tijdens mijn opleiding als piloot leerde ik hoe je een vliegtuig over lange afstanden moet navigeren. Als je over grote oceanen, woestijnen en werelddelen vliegt, moet je wel zorgvuldig plannen om er zeker van te zijn dat je veilig je bestemming bereikt. Die non-stopvluchten kunnen wel veertien uur duren, waarbij je zo’n vijftienduizend kilometer aflegt.

Er is tijdens die lange vluchten een belangrijk beslissingspunt, wat het punt van veilige terugkeer wordt genoemd. Tot op dat punt heeft het vliegtuig voldoende brandstof om veilig naar de luchthaven van vertrek terug te keren. Zodra dat punt voorbij is, is dat niet meer mogelijk en moet de piloot doorvliegen. Daarom wordt dat punt vaak ook wel het punt van geen terugkeer genoemd.

Het is nooit te laat

Satan wil ons wijsmaken dat we dat ‘punt van geen terugkeer’ voorbij zijn als we gezondigd hebben — dat het te laat is om onze koers te veranderen. De verzoening van Jezus Christus is de gave van God aan zijn kinderen om de gevolgen van zonde recht te zetten en te overwinnen. Christus is op aarde gekomen om ons te verlossen. Als wij het verkeerde pad hebben gekozen, kan de verzoening van Jezus Christus ons verzekeren dat we het punt van geen terugkeer niet voorbij zijn. Als we Gods plan voor ons heil volgen, kunnen we veilig terugkeren.

Er is altijd hoop

Waar je ook bent op je levensreis, wat de moeilijkheden ook mogen zijn, er is altijd een punt van veilige terugkeer; er is altijd hoop. Jij bent de gezagvoerder van je leven. God heeft een plan gemaakt om je veilig bij Hem terug te brengen, op je eeuwige bestemming.

De gave van de verzoening van Jezus Christus verleent ons altijd en overal de zegeningen van bekering en vergiffenis. Door deze gave hebben wij allemaal de kans om veilig terug te keren van de rampzalige koers van zonde. Als we die gave van onze hemelse Vader accepteren en gebruiken, zullen we in dit leven gelukkig zijn en in de eeuwigheid vreugde hebben.

Illustratie Scott Greer