2005
Glæd jer over missioneringen
Juli 2005


BESØGSLÆRERINDERBUDSKABET

Glæd jer over missioneringen

Udvælg bønsomt de skriftsteder og lærdomme, som bedst møder behovet hos de søstre, som du besøger. Fortæl om dine egne oplevelser og bær vidnesbyrd. Lad dem, du underviser, gøre det samme.

Profeten Joseph Smith: »Hvad ville der ske, hvis hele verden tog imod dette evangelium? Så ville de være enige i alt, og Guds velsignelser ville blive udøst over folket, hvilket er min sjæls inderste ønske« ( History of the Church , 5:259).

Hvorfor glæder vi os over at fortælle andre om evangeliet?

Ældste M. Russell Ballard fra De Tolv Apostles Kvorum: »Jesu Kristi genoprettede evangelium har magt i sig til at bringe stor og varig lykke til menneskets sjæl – noget, der vil blive værdsat og påskønnet resten af livet og i al evighed. Vi prøver ikke blot på at få folk til at tilslutte sig Kirken, vi deler Jesu Kristi genoprettede evangeliums fylde med dem« (»Medlemsmissioneringens væsentlige rolle«, Liahona , maj 2003, s. 40).

Præsident Gordon B. Hinckley: »Man kan aldrig forudsige konsekvenserne af det, som man gør, når man fortæller andre om Kirken … Prøv det. Nyd den søde og vidunderlige glæde ved at bære vidnesbyrd om dette værk over for andre« ( Teachings of Gordon B. Hinckley , 1997, s. 373-374).

Hvordan kan jeg bane vejen for en samtale om evangeliet?

Alma 17:11: »Gå ud … for at I kan vise dem et godt eksempel i mig; og jeg vil gøre jer til et redskab i min hånd til mange sjæles frelse.«

Præsident James E. Faust, andenrådgiver i Det Første Præsidentskab: »Uanset hvilke situationer I søstre lever i, kan jeres indflydelse være utrolig langtrækkende. Jeg tror, at nogle af jer har en tendens til at undervurdere jeres enestående evne til at velsigne andres tilværelse. For det meste sker det ikke i rampelyset, hvor det annonceres offentligt, men ved jeres eksempel på retskaffenhed og ved utallige kærlige og venlige gerninger, som I så villigt udfører og meget ofte, hvor blot to er til stede« (»I kommer alle direkte fra Himmelen«, Liahona , november 2002, s. 111-112).

Ældste Jeffrey R. Holland fra De Tolv Apostles Kvorum: »Bed dagligt for [jeres] egne personlige missioneringsoplevelser. Bed om, at i den guddommelige styring af sådanne ting vil den missioneringsmulighed, I ønsker at få, allerede være ved at blive forberedt i hjertet på en eller anden, som længes efter og søger det, I har« (»Vidner for mig«, Liahona , juli 2001. s. 16).

Bonnie D. Parkin, hovedpræsidentinde for Hjælpeforeningen: »Alt for ofte lader vi hæmninger og frygt, uventede hindringer, usikkerhed, vedholdende forstyrrelser og fejlinformerede mennesker – listen er uendelig – afholde os fra at fortælle om de sandheder, som er os så dyrebare … [Men] vi kan huske på, at alle de af os, som sætter livet til for Jesu sag, skal få det igen« (»Bearing record: Nothing Compares to It« i Ye Shall Bear Record of Me: Talks from the 2001 BYU Women’s Conference , 2002, s. 21-22).