2023
Den fortapte og veien som fører hjem
November 2023


Den fortapte og veien som fører hjem

Utdrag

Bilde
alt text

Last ned PDF

The Return of the Prodigal Son [Den fortapte sønn vender hjem], av Richard Burde

Hvem blant oss har ikke veket bort fra hellighetens vei og tåpelig tenkt at vi kunne finne mer lykke på vår egen selvsentrerte vei?

Hvem blant oss har ikke følt seg ydmyket, nedbrutt og desperat etter tilgivelse og barmhjertighet?

Kanskje noen til og med har lurt på: “Er det mulig å gå tilbake? Vil jeg bli stemplet for evig, avvist og unngått av mine tidligere venner? Er det bedre å bare holde seg borte? Hvordan vil Gud reagere hvis jeg prøver å vende tilbake?”

Lignelsen [om den fortapte sønn] gir oss svaret.

Vår himmelske Fader vil løpe oss i møte, mens hans hjerte flommer over av kjærlighet og medfølelse …

Himmelen vil fryde seg ved vår tilbakekomst …

Selv om valg kan ha ført deg langt bort fra Frelseren og hans kirke, står Mesterlegen ved veien som fører hjem og ønsker deg velkommen. Og vi som medlemmer av Jesu Kristi Kirke prøver å følge hans eksempel og omfavne dere som våre brødre og søstre, som våre venner. Vi fryder oss og feirer sammen med deg …

Jeg forestiller meg ikke at det er lett å komme tilbake. Jeg kan vitne om det. Det kan faktisk være det vanskeligste valget du noensinne vil ta.

Men jeg bærer vitnesbyrd om at i samme øyeblikk som du bestemmer deg for å vende tilbake og vandre på vår Frelser og Forløsers vei, vil hans kraft komme inn i ditt liv og forvandle det.