2023
Pilkkaaminen ei koskaan muuta totuutta
Kesäkuu 2023


”Pilkkaaminen ei koskaan muuta totuutta”, Nuorten voimaksi, kesäkuu 2023.

Pilkkaaminen ei koskaan muuta totuutta

Voit puolustaa sitä, mikä on totta, vaikka ihmiset pilkkaisivatkin sinua.

Kuva
nuori mies, jota osoitetaan sormilla

Kuvitus David Klug

Me elämme aikaa, jolloin yhä useammat ihmiset pilkkaavat Jeesusta Kristusta, Hänen opetuksiaan ja Hänen seuraajiaan.

Pilkkaaminen tarkoittaa ivaamista, naurunalaiseksi tekemistä tai nälvimistä. Pilkatuksi tuleminen ei tunnu hyvältä, mutta sillä, kuinka suhtaudut siihen, on suuri vaikutus.

Seuraa Vapahtajan esimerkkiä

Vapahtaja on täydellinen esimerkki siitä, kuinka vastata pilkkaan. Hän kesti niiden pilkkaamisen, jotka eivät uskoneet Häneen. Mutta heidän pilkkansa ei voinut koskaan muuttaa totuutta: Hän on Jumalan Poika, ja Hän teki Isänsä tahdon. Jeesus puolusti rohkeasti totuutta. Ja Hän voi auttaa sinua toimimaan samoin.

Puolusta totuutta

Kun olet tilanteessa, jossa voisit puolustaa Jeesusta Kristusta ja Hänen kirkkoaan, älä pakene tilannetta. Se voi johtaa katumukseen siitä, että menetit tilaisuuden siunata muita iankaikkisilla ja muuttumattomalla totuuksilla, jotka maailman täytyy tietää.

Totuuden puolustaminen ei ole aina helppoa, varsinkaan silloin, kun sinua pilkataan sen vuoksi. Näin voi tapahtua koulussa, töissä, ystävien tai jopa perheen kanssa.

Jeesusta pilkattiin, profeettoja pilkataan ja monia muita on pilkattu totuuden puolustamisesta. Voi olla epämukavaa, kun muut pilkkaavat sinua, mutta totuuden puolustaminen on aina oikein, koska pilkkaaminen ei koskaan muuta totuutta.