Vuosittaiset lähetykset
Maassa on profeetta – nykyisiä profeetallisia painotuksia nuorille aikuisille


Maassa on profeetta – nykyisiä profeetallisia painotuksia nuorille aikuisille

Seminaarien ja instituuttien (S&I) vuosittainen lähetys 2023

27. tammikuuta 2023

Johdanto

Uskonnonopettajamme, saanen ilmaista kiitollisuuteni kaikesta siitä, mitä teette nuorten ja nuorten aikuisten hyväksi koko kirkossa. Aivan kirjaimellisesti teillä on luokissanne kirkon tulevaisuus, ja minua innoittaa jatkuvasti se, miten te palvelette oppilaitanne ja huolehditte heistä.

Aloitan viemällä teidät kanssani kokemukseen, joka minulla oli tänä syksynä Maladin huipulla, joka on korkein kohta ajomatkalla Salt Lake Citystä Rexburgiin Idahossa. Matkalla erääseen kirkon toimeksiantoon sain selkeän vaikutelman kuunnella uudelleen presidentti Russell M. Nelsonin nuorille aikuisille suunnatun hartaustilaisuuden nimeltä ”Iankaikkisuuden valintoja”. Kun saavutin huipun, sain kaksi erillistä tunnetta. Ensiksikin tunsin pakahduttavaa rakkautta kirkon nuoria aikuisia kohtaan. Toiseksi tunsin kunnioitusta siitä ihmeestä, että elävä profeetta on kutsuttu opettamaan näitä nuoria aikuisia vaikeina aikoina. Pysäytin autoni, jotta voisin tallentaa alkuvaikutelmat, jotka lopulta ovat johtaneet tähän puheeseen, jonka pidän teille tänään.

Me elämme myrskyisiä aikoja, mutta Herra on julistanut: ”Minä annan teille mallin kaikkeen, jotta ette eksyisi; sillä Saatana on irrallaan maan päällä, ja hän kulkee eksyttämässä kansakuntia.”1 Mutta kuten sisar Wendy W. Nelson on opettanut, vaikka Saatana onkin irrallaan maan päällä, meillä on myös profeetta maassa, ja voimme odottaa häneltä totuutta ja selkeyttä näinä myöhempinä aikoina.2

Tänä iltana tähdennän viittä profeetallista teemaa, joita profeetta ja apostolit ovat tähdentäneet etenkin kirkon nuorille aikuisille. Jos minä johtaisin ensi lukukautena Elävien profeettojen opetuksia -oppikurssia, nämä teemat ankkuroituisivat opetusohjelmaan. Riippumatta siitä, mitä oppikurssia opetatte, toivon, että annatte näiden sanomien vaikuttaa sekä opetusohjelmaanne että tapaan, jolla opetatte ja palvelette oppilaitanne.

Ne viisi nykyistä profeetallista painotusta, joita haluamme teidän pohtivan, ovat nämä:

  1. Tunne jumalallinen identiteettisi.

  2. Ammenna voimaa Jeesukselta Kristukselta ja liitoistasi.

  3. Anna Jumalan vallita ja seuraa Hänen profeettaansa.

  4. Opeta totuutta rakkautta osoittaen.

  5. Ota vastuu todistuksestasi.

1. Tunne jumalallinen identiteettisi

Jos yrittäisin ymmärtää, mitä asioita profeetta painottaa nuorille aikuisille, aloittaisin hänen äskettäisestä maailmanlaajuisesta kokouksestaan nuorille aikuisille ja hänen puheestaan nimeltä ”Iankaikkisuuden valintoja”. Monilla nuorilla aikuisilla on nykyään vaikeuksia, koska he eivät ymmärrä todellista identiteettiään. Presidentti Nelson on kysynyt:

Kuka sinä olet?

Ennen kaikkea muuta sinä olet Jumalan lapsi.

Toiseksi, kirkon jäsenenä sinä olet liiton lapsi. Kolmanneksi, sinä olet Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi.”3

Huomatkaa, että presidentti Nelson opettaa myötätuntoisesti ja rakastaen, mutta hän opettaa silti keskeistä totuutta jumalallisesta identiteetistä. Kuunnelkaapa seuraava ote hänen puheestaan.

[Start video]

Presidentti Russell M. Nelson: ”On tietenkin erilaisia nimikkeitä, jotka saattavat olla teille hyvin tärkeitä. Älkää ymmärtäkö minua väärin. En sano, etteivät muut nimitykset ja tunnisteet olisi merkittäviä. Sanon yksinkertaisesti, ettei mikään tunniste saa syrjäyttää tai korvata tai asettua etusijalle, kun kyse on näistä kolmesta pysyvästä nimityksestä: ’Jumalan lapsi’, ’liiton lapsi’ ja ’Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi’.

Mikä tahansa tunniste, joka ei sovi yhteen näiden kolmen perusnimityksen kanssa, tuottaa teille lopulta pettymyksen. Muut nimikkeet tuottavat teille aikanaan pettymyksen, koska niillä ei ole voimaa johtaa teitä kohti iankaikkista elämää Jumalan selestisessä valtakunnassa.”4

[End Video]

Ensimmäinen profeetan nuorille aikuisille painottama asia, jota tähdennämme, on auttaa heitä tuntemaan jumalallinen identiteettinsä. Suosittelen painokkaasti presidentti Nelsonin koko puhetta ”Iankaikkisuuden valintoja” keskeisenä lähdeaineistona teille uskonnonopettajille, jotka työskentelette kirkon nuorten aikuisten ja nuorten parissa.

2. Ammenna voimaa Jeesukselta Kristukselta ja liitoistasi

Toiseksi, jotta säilytämme jumalallisen identiteetin, meidän tulee opettaa nuoria aikuisiamme ammentamaan voimaa Jeesukselta Kristukselta pitämällä liittonsa. Presidentti Nelson on opettanut: ”Kaikki, mitä temppelissä opetetaan opettamisen ja Hengen avulla, lisää ymmärrystämme Jeesuksesta Kristuksesta. Hänen välttämättömät toimituksensa sitovat meidät Häneen pyhillä pappeuden liitoilla. Sitten kun pidämme liittomme, Hän suo meille Hänen parantavaa, vahvistavaa voimaansa. Ja voi, kuinka me tarvitsemmekaan Hänen voimaansa tulevina päivinä.”5

Viime vuonna pidin BYU:n hartaustilaisuudessa puheen nimeltä ”Finding Christ’s Peace in Perilous Times” [Tunne Kristuksen rauhaa vaikeina aikoina], jossa lainasin presidentti Nelsonia useita kertoja.6 Hartaustilaisuuden jälkeen yksi dekaaneistamme sanoi, että hän piti kovasti presidentti Nelsonin lainauksesta, jota käytin. Selitin, että itse asiassa oli neljä eri lainausta, jotka kaikki olivat rakenteeltaan samanlaisia.

Presidentti Nelson on käyttänyt kaksiosaista ilmausta, jossa kunkin lausuman alkuosassa hän puhuu myöhempien aikojen vaikeuksista, vaaroista, ahdistuksesta ja levottomuudesta. Ilmauksen loppuosassa hän julistaa luottavaisesti ja toiveikkaasti, että Jeesuksen Kristuksen avulla ja pitämällä Hänen kanssaan solmimamme liitot me voimme voittaa nämä haasteet. Olen löytänyt peräti seitsemän tällaista ilmausta presidentti Nelsonin yleiskonferenssipuheista siitä lähtien, kun hänestä tuli profeetta. Tarkastellaanpa vain kahta näistä hänen puheestaan ”Temppeli ja hengellinen perustuksenne”.

Lainaus nro 1: ”Rakkaat veljeni ja sisareni, nämä ovat myöhempiä aikoja. Jos te ja minä aiomme kestää tulevat vaarat ja paineet, on välttämätöntä, että meillä jokaisella on luja hengellinen perustus, joka on rakennettu Lunastajamme Jeesuksen Kristuksen kalliolle.”7

Lainaus nro 2: ”Herra on julistanut, että tämän päivän ennennäkemättömistä haasteista huolimatta niiden, jotka rakentavat perustuksensa Jeesuksen Kristuksen varaan ja ovat oppineet ammentamaan Hänen voimaansa, ei tarvitse alistua tälle aikakaudelle ominaisten huolten valtaan.”8

Molemmissa lausunnoissa profeetta aloittaa myöntämällä haasteet, joita tulemme kohtaamaan myöhempinä aikoina. Sitten hän lupaa, että voimme voittaa nuo haasteet ja niihin liittyvät huolet, kun käännymme Vapahtajan puoleen ja opimme ammentamaan Hänen voimaansa.

Kun ensimmäisen kerran tunnistin tämän mallin, ajattelin, että viittaus Jeesukseen Kristukseen tarkoitti sitä, että jos ankkuroin todistukseni Vapahtajaan, voisin kestää viimeisinä aikoina tulevat koettelemukset. Mutta yhä enenevässä määrin uskon myös, että presidentti Nelson kutsuu meitä olemaan Vapahtajan kaltaisia.

Ehkäpä juuri tästä vanhin Jeffrey R. Holland puhui, kun hän kehotti meitä tulemaan pyhiksi Kristuksen, Herran sovituksen kautta, puheessaan nuorille aikuisille BYU:ssa.

[Start video]

Vanhin Jeffrey R. Holland: ”Kuningas Benjamin opetti, että kuolevaisen elämän yhtenä perustarkoituksena – ehkäpä tärkeimpänä perustarkoituksena – on tulla ’pyhäksi Kristuksen, Herran sovituksen kautta’, mikä vaatii meitä – kuten hän jatkaa – tulemaan ’lapsen kaltaiseksi, alistuvaksi, sävyisäksi, nöyräksi, kärsivälliseksi, sellaiseksi, joka on täynnä rakkautta ja halukas alistumaan kaikkeen, mitä Herra näkee hyväksi panna hänen kannettavakseen, niin kuin lapsi alistuu isänsä tahtoon’ [Moosia 3:19, korostus lisätty].”9

[End Video]

3. Anna Jumalan vallita ja seuraa Hänen profeettaansa

Jotta autamme nuoria aikuisia tuntemaan jumalallisen identiteettinsä ja ammentamaan voimaa Jeesukselta Kristukselta, meidän täytyy opettaa heitä asettamaan Jumala ensimmäiselle sijalle ja seuraamaan Hänen profeettaansa. Missään muualla tätä sanomaa ei ole opetettu voimallisemmin kuin presidentti Nelsonin puheessa ”Anna Jumalan vallita”. Aivan kuin pitäen puhuttelua koko kirkolle profeetta esittää meille seuraavat kuusi kysymystä:

  • ”Haluatko sinä antaa Jumalan vallita elämässäsi?

  • Haluatko sinä antaa Jumalan olla tärkein vaikuttaja elämässäsi?

  • Annatko sinä Hänen sanojensa, Hänen käskyjensä ja Hänen liittojensa vaikuttaa siihen, mitä teet joka päivä?

  • Annatko sinä Hänen äänensä olla kaikkia muita ääniä tärkeämpi?

  • Haluatko sinä antaa sen, mitä Hän haluaakin sinun tekevän, mennä kaikkien muiden päämäärien edelle?

  • Haluatko sinä antaa oman tahtosi sulautua Hänen tahtoonsa?”10

Vuosia sitten koin, mitä omalla kohdallani merkitsee se, että annan Jumalan vallita omassa elämässäni. Luotuani varhaista akateemista uraa itärannikolla kävi selväksi, että Herra oli valmistanut toisenlaisen polun, joka johtaisi minut ja perheeni Rexburgiin Idahoon. Siihen aikaan valitin vaimolleni: ”Tunnen, että olen kuin se rikas nuorukainen. Paitsi että tiedän, kuinka vertaus päättyy, joten aion seurata sitä polkua, jota meitä johdatetaan kulkemaan.”

Tämä tuskin oli paras mahdollinen asenne, jonka saatoin valita. Heti seuraavana aamuna vaarnan johtohenkilöiden kokouksessa yksi puhujista käsitteli samaa vertausta, johon olin viitannut vaimolleni edellisenä iltana. Hän sanoi tuntevansa suurta sääliä rikasta nuorukaista kohtaan, kuten hänet on kuvattu Heinrich Hoffmanin maalauksessa vertauksesta. Hän kuvaili, kuinka nuorukainen näytti katsovan poispäin ikään kuin hän ajattelisi kaikkea, mistä hän oli luopumassa. Tämä pois katsominen esti häntä näkemästä parempaa polkua, jota Vapahtaja osoitti hänelle. Joka kerta kun annamme Jumalan vallita elämässämme, me luovumme luonnollisesta itsestämme saadaksemme jotakin parempaa Jeesuksessa Kristuksessa.

Malli siitä, että annamme Jumalan vallita, edellyttää myös, että tavoittelemme ja saamme henkilökohtaista ilmoitusta. Presidentti Nelson opetti tätä puheessaan ”Ilmoitusta kirkkoa varten, ilmoitusta elämäämme varten”11. Hän on saanut taivaan ohjausta paitsi palvelutehtävässään kirkossa myös tehdessään valintoja elämässä, kuten missä asua, mitä opiskella, kenen kanssa mennä naimisiin, sekä ammatissaan ja vanhemmuudessaan. Tämän henkilökohtaisen ilmoituksen saamisen mallin oppiminen on ensimmäinen askel siinä, että annamme Jumalan vallita elämässämme. Se auttaa myös nuoria aikuisiamme löytämään ja saamaan ilmoitusta, joka siunaa heitä tänä ratkaisevana päätösten tekemisen aikana.

4. Opeta totuutta rakkautta osoittaen

Jos olette seuranneet, kuinka profeettamme ja apostolimme opettavat, huomaatte totuuden opettamisen mallin – myös kun eteen tulee arvostelua. He tekevät sitä osoittaen rakkautta, myötätuntoa ja Kristuksen kaltaista huolenpitoa muita kohtaan, mutta he opettavat silti totuuksia, joita heidän käsketään opettaa. Presidentti Nelson noudatti tätä mallia opettaa totuutta rakkautta osoittaen, kun hän opetti iankaikkisen identiteetin tärkeyttä maailmanlaajuisessa puheessaan nuorille aikuisille.12 Hän teki niin opettaessaan Jumalan rakkauden ja lakien välisestä suhteesta.13 Presidentti Dallin H. Oaks puhui tästä vastuusta puheessaan nuorille aikuisille Ensign Collegessa viime vuonna.

[Start video]

Presidentti Dallin H. Oaks: ”Kunnioituksen osoittaminen ei tarkoita sitä, että hylkäämme perhettä koskevat uskonkäsityksemme ja perusoppimme sekä sen tärkeyden Jumalan suunnitelmassa Hänen lastensa iankaikkiseksi päämääräksi, kuten ilmoitetaan perhejulistuksessa.

Muistakaa vastuu, joka meillä ensimmäisen presidenttikunnan ja kahdentoista koorumin jäsenillä on Herran Jeesuksen Kristuksen apostoleina: Meidän täytyy julistaa totuutta sellaisena kuin Jumala on sen ilmoittanut. Me emme ole vapaita poimimaan ja valikoimaan, mitä totuuksia saarnaamme ja puolustamme.”14

[End Video]

Samassa puheessa presidentti Oaks kuvaili viittä tapaa, joilla voimme opettaa totuutta rakkautta osoittaen:

  1. Välttäkää ylettömän riitaisia tilanteita.

  2. Rakastakaa muita, löytäkää yhteistä maaperää silloinkin kun olemme eri mieltä.

  3. Pitäkää kiinni totuudesta, myös puhuessamme muiden kanssa.

  4. Olkaa valona maailmalle.

  5. Pysykää ankkuroituina Jeesukseen Kristukseen.

Jotkut väittävät, että muiden rakastaminen edellyttää, että vähättelemme Jumalan totuuksia. Mutta huomatkaa presidentti Oaksin neuvo pitää kiinni totuudesta myös puhuessamme muiden kanssa. Toisin sanoen nämä eivät ole kilpailevia valintoja. Kuunnelkaapa vanhin Hollandin neuvoja tästä, kun hän puhui BYU:n opettajakunnalle ja henkilöstölle siitä, miten tärkeää on saada tämä tasapaino kuntoon.

[Start video]

Vanhin Holland: ”Meidän täytyy varoa, ettei rakkautta ja myötätuntoa tulkita suvaitsemiseksi ja puolustamiseksi. Tai että oikeaoppisuutta ja uskollisuutta periaatetta kohtaan ei tulkita epäystävällisyydeksi tai epälojaaliudeksi ihmisiä kohtaan. Nähdäkseni Kristus ei ole koskaan kieltänyt rakkauttaan keneltäkään, mutta Hän ei myöskään ole koskaan sanonut kenellekään: ’Koska minä rakastan sinua, olet vapautettu käskyjeni noudattamisesta.’ Meidän tehtävänämme on yrittää löytää sama herkkä vaativa tasapaino elämässämme.”15

[End Video]

Kun emme piittaa Jumalan totuuksista, saatamme itse asiassa rajoittaa kykyämme osoittaa suurinta rakkautta Hänen lapsiaan kohtaan. Vanhin D. Todd Christofferson selitti syyn nuorille aikuisille BYU:ssa:

”Ensimmäisen käskyn asettaminen ensimmäiselle sijalle ei vähennä eikä rajoita kykyämme pitää toinen käsky. Päinvastoin se vahvistaa ja lujittaa sitä. Se tarkoittaa sitä, että me kasvatamme rakkauttamme ankkuroimalla sen jumalalliseen tarkoitukseen ja voimaan. – – Rakkautemme Jumalaa kohtaan kohottaa kykyämme rakastaa muita täydemmin ja täydellisemmin, koska me pohjimmiltaan toimimme Jumalan kumppaneina huolehtiessamme Hänen lapsistaan.”16

5. Ota vastuu todistuksestasi

Viimeinen profeetan nuorille aikuisille painottama asia, jota tähdennän, liittyy siihen, että otamme vastuun todistuksestamme. Jos haluatte seurata profeettaa, pankaa merkille, mitä hän toistaa, kiinnittäen tarkoin huomiota, kun hän käyttää ilmausta ”pyydän teitä”. Yleiskonferenssipuheessaan nimeltä ”Maailman voittaminen ja levon löytäminen” presidentti Nelson sanoi: ”Annan koko kirkon jäsenille saman haasteen, jonka annoin nuorille aikuisillemme viime toukokuussa. Kehotin heitä silloin – ja pyydän teitä nyt – ottamaan vastuun siitä, että teillä on oma todistus Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen evankeliumistaan.”17

Kuunnelkaamme tuota samaa kehotusta, kun se annettiin nuorille aikuisille hänen puheessaan ”Iankaikkisuuden valintoja”.

[Start video]

Presidentti Nelson: ”Pyydän teitä ottamaan vastuun todistuksestanne. Tehkää työtä sen eteen. Ottakaa se omaksenne. Huolehtikaa siitä. Hoivatkaa sitä niin, että se kasvaa. Ravitkaa sitä totuudella. Älkää saastuttako sitä epäuskoisten miesten ja naisten virheellisillä filosofioilla ja sitten ihmetelkö, miksi todistuksenne hiipuu.”18

[End Video]

Se, että otamme vastuun todistuksestamme, merkitsee sitä, että kannustamme nuoria aikuisia käsittelemään kysymyksiään uskollisesti. Kysymysten esittämisen malli on esitetty seminaarien ja instituuttien (S&I) Oppien hallinnan lähdeaineistosivulla ”Hengellisen tiedon hankkiminen”. Vanhin Lawrence E. Corbridge on käsitellyt tätä aihetta tehden eron ensisijaisten ja toissijaisten kysymysten välillä.19 Ensisijaiset kysymykset ovat todistuksen ytimessä. Ne käsittelevät tietoa siitä, että Jumala on meidän Isämme, Jeesus on Kristus ja Mormonin kirja on totta. Toissijaisia kysymyksiä ovat kysymykset kirkon historian, moniavioisuuden ja pappeuden valtuuden yksityiskohdista. Toissijaisiin kysymyksiin voi ja pitääkin vastata, mutta ne ovat loputtomia ja harvoin johtavat todistukseen ilman vakaumusta ensisijaisten kysymysten suhteen.

Vanhin Robert S. Wood kertoi, kuinka hän itse ankkuroitui ensisijaisten kysymysten vastauksiin jo etsiessään vastauksia toissijaisiin kysymyksiin.20 BYU–Idahon opiskelijoille suunnatussa hartaustilaisuudessa vanhin Wood kuvaili, kuinka hän valvoi kerran koko yön lukien Mormonin kirjaa ja sai ensimmäisen selkeän todistuksen sen totuudellisuudesta. Seuraavalla viikolla eräs ystävä koulussa kertoi hänelle, että hänellä oli todisteita siitä, ettei Mormonin kirja ole totta, ja väitti, että kirjassa on lukuisia anakronismeja. Vanhin Wood kertoi ystävälleen, että tämä oli liian myöhässä ja että hänellä oli jo todistus. Toisin sanoen hän oli jo saanut vastauksen ensisijaiseen kysymykseen. Mutta hän tarjoutui ottamaan luettelon ja käymään läpi kysymykset. Osa niistä ratkesi välittömästi, osa vei jonkin aikaa.

Samaan aikaan vanhin Wood palveli kirkossa, solmi avioliiton temppelissä, hankki koulutuksen ja kasvatti perheensä evankeliumissa. Muutama vuosi sen jälkeen, kun vanhin Wood oli lopulta kutsuttu johtavana auktoriteettina palvelevaksi seitsenkymmeneksi, eräs Cornellin yliopiston professori ratkaisi tuon luettelon viimeisen anakronismin. Voitteko kuvitella, mitä olisi tapahtunut, jos vanhin Wood olisi odottanut saavansa vastauksen jokaiseen toissijaiseen kysymykseen, ennen kuin hän uskoa osoittaen kulkisi eteenpäin?

Presidentti Nelson selitti nuorille aikuisillemme, kuinka vastata omiin kysymyksiin.

[Start video]

Presidentti Nelson: ”Jos teillä on kysymyksiä – ja toivon, että teillä on – etsikää vastauksia haluten hartaasti uskoa. Oppikaa evankeliumista kaikki, mitä voitte, ja huolehtikaa siitä, että käännytte totuudenmukaisten tiedon lähteiden puoleen saadaksenne johdatusta. Me elämme taloudenhoitokautta, jolloin ’mitään ei salata’ [OL 121:28]. Näin ollen Herra vastaa aikanaan kaikkiin kysymyksiimme.”21

[End Video]

Yhteenveto

Veljet ja sisaret, me elämme vaikeita aikoja.22 Mutta Herra on valmistanut mallin kaikkeen, jotta meidän ei tarvitse tulla petetyiksi. Osa tuota mallia on se, että maassa on profeetta, joka opettaa meille totuutta. Kuuntelemmeko me ja vaikuttaako se siihen, kuinka opetamme ja palvelemme oppilaitamme?

Tänä iltana olen esittänyt viisi profeetan nykyisin painottamaa asiaa, joita haluamme teidän pohtivan tehtävässänne uskonnonopettajina. Nämä teemat ja niiden perustana olevat puheet on esitetty lyhyesti seuraavassa taulukossa:

Nykyisiä profeetallisia painotuksia nuorille aikuisille

Perustavanlaatuisia puheita

1. Tunne jumalallinen identiteettisi.

Russell M. Nelson, ”Iankaikkisuuden valintoja”, maailmanlaajuinen hartaustilaisuus nuorille aikuisille, 15. toukokuuta 2022, ChurchofJesusChrist.org

2. Ammenna voimaa Jeesukselta Kristukselta ja liitoistasi.

Russell M. Nelson, ”Temppeli ja hengellinen perustuksenne”, Liahona, marraskuu 2021, s. 93–96

Jeffrey R. Holland, ”A Saint Through the Atonement of Christ the Lord”, Brigham Youngin yliopiston hartaustilaisuus, 18. tammikuuta 2022, speeches.byu.edu

3. Anna Jumalan vallita ja seuraa Hänen profeettaansa.

Russell M. Nelson, ”Anna Jumalan vallita”, Liahona, marraskuu 2020, s. 92–95

Russell M. Nelson, ”Ilmoitusta kirkkoa varten, ilmoitusta elämäämme varten”, Liahona, toukokuu 2018, s. 93–96

4. Opeta totuutta rakkautta osoittaen.

Dallin H. Oaks ja Clark G. Gilbert, ”Stand Fast with Love in Proclaiming Truth”, Ensign Collegen hartaustilaisuus, 17. toukokuuta 2022, ensign.edu

D. Todd Christofferson, ”The First Commandment First”, Brigham Youngin yliopiston hartaustilaisuus, 22. maaliskuuta 2022, speeches.byu.edu

5. Ota vastuu todistuksestasi.

Russell M. Nelson, ”Iankaikkisuuden valintoja”, maailmanlaajuinen hartaustilaisuus nuorille aikuisille, 15. toukokuuta 2022, ChurchofJesusChrist.org

Ks. Lawrence E. Corbridge, ”Stand Forever”, Brigham Youngin yliopiston hartaustilaisuus, 22. tammikuuta 2019, speeches.byu.edu

Ks. Robert S. Wood, ”Be Ye Transformed by the Renewal of Your Mind”, Brigham Youngin yliopiston Idahon kampuksen hartaustilaisuus, 13. toukokuuta 2003, byui.edu/devotionals

”Hengellisen tiedon hankkiminen”, seminaarien ja instituuttien (S&I) Oppien hallinta

Näitä teemoja määritellessämme olemme keskittyneet profeetan ankkurisanomaan ”Iankaikkisuuden valintoja”. Monet muista sanomista on esitetty tilanteissa, joissa profeetat ja apostolit ovat puhuneet suoraan nuorille aikuisille koko kirkon koululaitoksen välityksellä. Kukin näistä teemoista on tuotu esiin huolellisessa tarkastelussa kirkon koululaitoksen yliopiston rehtorien kanssa, mukaan lukien seminaarien ja instituuttien (S&I) johtaja veli Chad Webb sekä kirkon kouluneuvottelukunnan johtajistokomitean johtajisto. Kannustamme teitä tutkimaan näitä perustavanlaatuisia puheita. Tuntekaa ne. Sisällyttäkää ne opetukseenne ja opetusohjelmaanne. Mikä tärkeintä, yhdistäkää ne tapaan, jolla vastaatte kysymyksiin ja täytätte oppilaidenne tarpeita.

Tiedän, että Jumalan profeetta johtaa meitä näinä vaarallisina aikoina. Rukoilen, että noudatamme näitä ja muita profeetallisia neuvoja, joita saamme. Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.