Overige hulpbronnen
Zendingswerk


Zendingswerk

Als wij de zegeningen van het evangelie ervaren, volgt daaruit eigenlijk vanzelfsprekend dat we willen dat anderen die zegeningen ook ervaren. De Heer heeft over de vreugde gesproken die ons deel wordt als we het evangelie uitdragen:

ā€˜En al ware het zo dat u al uw dagen arbeidde om dit volk bekering toe te roepen, en slechts Ć©Ć©n ziel tot Mij bracht, hoe groot zal dan uw vreugde met hem zijn in het koninkrijk van mijn Vader!

ā€˜En nu, indien uw vreugde groot zal zijn met Ć©Ć©n ziel die u tot Mij hebt gebracht in het koninkrijk van mijn Vader, hoe groot zal dan uw vreugde zijn indien u vele zielen tot Mij brengt!ā€™ (LV 18:15ā€“16.)

Zendingsplicht van elk lid

De Heer heeft verklaard dat alle heiligen der laatste dagen de plicht hebben zendingswerk te doen. (Zie LV 88:81.) Als lid van Gods kerk kunt u, door uw levenswandel en de kracht van uw getuigenis, familieleden, vrienden en kennissen voorbereiden op de lessen van de voltijdzendelingen.

De krachtigste zendingsboodschap die u van u kunt laten uitgaan is uw eigen voorbeeld van een gelukkige heilige der laatste dagen. Denk eraan dat mensen niet alleen lid van de kerk worden, omdat ze de evangeliebeginselen accepteren. Ze worden lid omdat ze het gevoel hebben dat hun geestelijke behoeften worden gelenigd. Als uw vriendschap echt is, zullen ze voelen dat uw getuigenis en geluk echt zijn.

Behalve een goed voorbeeld kunt u ā€˜altijd bereid [zijn] tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u isā€™ (1Ā Petrus 3:15). U kunt bidden om de mogelijkheden om anderen over het herstelde evangelie te vertellen. Wees daar dan bedacht op, want er zijn veel mensen die hunkeren naar de waarheid.

Voltijdzending

Na zijn opstanding gebood de Heer zijn discipelen: ā€˜Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestesā€™ (MatteĆ¼s 28:19). Dit gebod indachtig hebben de jongemannen in de kerk die recht van lijf en leden zijn, de plicht zich geestelijk, lichamelijk en mentaal voor te bereiden op een voltijdzending. Ook alleenstaande vrouwen en oudere echtparen kunnen een voltijdzending vervullen. Spreek met uw bisschop of gemeentepresident als u een voltijdzending wilt vervullen.

Begeleiding van nieuwe leden van de kerk

Zendingswerk houdt ook in dat de nieuwe leden van de kerk begeleiding krijgen. Als u er goed over nadenkt, weet u nog wel dat de eerste schreden van het kerklidmaatschap niet altijd even makkelijk zijn. Op de nieuwe weg die ze zijn ingeslagen, moeten ze vaak oude gewoonten afleren en afscheid nemen van oude vrienden en kennissen. Het kerklidmaatschap brengt een nieuwe manier van leven met zich mee die anders en veeleisend is.

Ieder nieuw lid van de kerk heeft behoefte aan drie zaken: een vriend, een taak, en voeding met ā€˜het goede woord Godsā€™ (Moroni 6:4). U kunt daar uw steentje aan bijdragen. U kunt uiteraard altijd een vriend zijn. Zelfs als u niet in de positie bent om iemand een formele kerkroeping of -taak te geven, kunt u zich samen met nieuwe leden dienstbaar maken. En u kunt met de nieuwe leden over het woord van God spreken.