2021
Wegwijzer naar Jezus Christus
Januari 2021


Wegwijzer naar Jezus Christus

Het leven is een reis. De Liahona kan u helpen.

Afbeelding
line drawing of Liahona

Tekening van Liahona, Beth Whittaker

In de tijd van het Boek van Mormon gaf de Heer Lehi en zijn gezin de Liahona als hulpmiddel voor hun reis. Het was een ‘kompas, dat hun een rechte koers wees naar het beloofde land’ (Alma 37:44).

Ook wij zijn op reis. We kennen ups en downs. Pieken en dalen. Vrede en verdriet. Maar dat alles heeft een goddelijk doel, omdat wij goddelijk potentieel hebben. Onze hemelse Vader wil niet alleen dat we bij Hem terugkeren; Hij wil dat we door zijn Zoon, Jezus Christus, meer zoals Hij worden. Maar soms hebben we hulp nodig.

Op aanwijzing van levende profeten is het tijdschrift Liahona zo samengesteld dat het ons de weg wijst en uitlegt hoe we die kunnen bewandelen. We veranderen door het evangelie van Jezus Christus te bestuderen en na te leven. En als we onze eigen woestijnen en oceanen hebben overgestoken, en Hem daarbij in hitte en storm hebben gevolgd, zullen we merken dat Hij ons heeft gevormd tot wat Hij voor ogen had.

Lees op de volgende pagina’s meer over de nieuwe Liahona.

Afbeelding
photo collage of eight people

Foto van schrijvende vrouw, Getty Images; portretten: tweede rij (links) en derde rij (rechts), Getty Images

Een tijdschrift voor ieder hart en huis

Of u nu uit Slovenië of Spanje, Madagaskar of Massachusetts komt, dit tijdschrift is voor u. Of u nu Koreaans of Kiribati spreekt; of uw huis nu van baksteen of bamboe is gemaakt; of u nu al 80 jaar lid van de kerk bent, of slechts één dag. Gehuwd, alleenstaand, oud, jong – dit tijdschrift is voor u geschreven en weerspiegelt uw leven. Uw getuigenis, uw ervaring, uw huisgezin van geloof. Dat is het mooie aan één tijdschrift voor volwassenen wereldwijd. Het verenigt ons en herinnert ons eraan dat we allemaal tot een wereldwijd gezin en een wereldwijde kerk behoren.

Doe dus met ons mee en kom dichter tot Jezus Christus. Eén nummer tegelijk, één pagina tegelijk. Profeten en apostelen leiden ons, en onze liefdevolle Heiland helpt ons. Iedereen. Samen.

Wat u mag verwachten van de nieuwe Liahona

Boodschappen van profeten en apostelen

Afbeelding
First Presidency

De Liahona zal meer actuele boodschappen van kerkleiders bevatten. Deze boodschappen, zowel gedrukt als digitaal, wijzen ons de weg naar de Heiland.

Meer steun voor alle leden

Voorheen ontvingen sommige leden, naargelang hun taal, het tijdschrift slechts een paar keer per jaar. Nu worden de drie wereldwijde kerktijdschriften maandelijks of tweemaandelijks gedrukt in talen die door ongeveer 97 procent van de leden worden gesproken.

Meer digitale content

Afbeelding
phone screen with Gospel Library

Het tijdschrift krijgt meer verschijningsvormen, zodat u de inspirerende inhoud in de vorm krijgt die u verkiest. We voorzien u van betere digitale ervaringen op liahona.ChurchofJesusChrist.org, in de apps Evangelieleven en Evangeliebibliotheek, via e-mails en later nog meer opties.

Thuisgerichte evangeliestudie

Elke maand vindt u hier ervaringen, activiteiten en leringen, waarmee u het evangelie thuis kunt bestuderen en uw kinderen en dierbaren erin kunt onderwijzen.

Echte verhalen van echte mensen

Afbeelding
girl writing in notebook

Foto van schrijvende vrouw, Getty Images; portretten: tweede rij (links) en derde rij (rechts), Getty Images

Leest u geloofsversterkende ervaringen van leden over de hele wereld, dan neemt uw eigen geloof toe. U wordt er dan ook aan herinnerd dat u deel van iets veel groters dan uw wijk of gemeente uitmaakt. Dien uw belevenissen in op liahona.ChurchofJesusChrist.org of stuur een e-mail naar liahona@ChurchofJesusChrist.org.

Plaatselijke verhalen en boodschappen

De Liahona publiceert meer dan zestig regionale versies met bijlagen die specifiek voor een bepaalde regio of taal zijn geschreven. Deze regionale artikelen slaan een brug tussen u en de heiligen, leidinggevenden en kwesties dicht bij huis.