2020
Ernaar uitkijken om verzegeld te worden
COVID-19: geloofsberichten


Digitaal thema-artikel: jongvolwassenen

Ernaar uitkijken om verzegeld te worden

Hoewel onze plannen zijn veranderd, zijn we dichter tot elkaar en tot God gekomen.

Afbeelding
Wandelend koppel

Foto geënsceneerd

De auteur woont in Kantō (Japan).

Mijn verloofde en ik zouden deze maand in de Sapporotempel (Japan) aan elkaar worden verzegeld. Toen begonnen de omstandigheden door het coronavirus te veranderen. Bij elke nieuwe onzekerheid vroeg ik God om leiding door gebed, Schriftstudie en conferentietoespraken. Ik herhaalde dat proces voortdurend omdat ik beslissingen over de toekomst moest nemen. Uiteindelijk werden de tempels gesloten. Nu wachten we nog steeds om aan elkaar verzegeld te worden. Maar ik heb gemerkt dat God ons in deze moeilijke tijd helpt.

Zegeningen te midden van onzekerheid

Eerlijk gezegd is deze ervaring moeilijk. Maar ik heb ook veel zegeningen ontvangen. Als ik in mijn dagboek schrijf, herken ik die zegeningen en krijg ik in deze moeilijke tijd een bevredigend gevoel.

Een van die zegeningen is dat de band tussen mij en mijn verloofde sterker is geworden. We woonden ver van elkaar, leidden ons eigen leven en konden niet bij elkaar zijn. Maar we besloten om samen te bidden, en te bespreken wat we van onze evangeliestudie leerden. We namen samen beslissingen. Hoewel we nog steeds ver van elkaar zijn, is onze band sterker geworden en lijkt het wel of hij dichterbij is.

Voorwaarts gaan

Uiteindelijk hebben we besloten om voor de wet te trouwen. Ik weet niet wanneer we in de tempel verzegeld kunnen worden, maar ik kijk ernaar uit.

Volgens mij kunnen we veel van deze wereldwijde pandemie leren. Ik vertrouw erop dat de Heer een plan voor ons eeuwig welzijn heeft, ongeacht wat er in de wereld gebeurt. ‘Want Hij heeft de wereld lief, zodat Hij zelfs zijn eigen leven aflegt teneinde alle mensen tot Zich te kunnen trekken’ (2 Nephi 26:24).

Volgens mij wil de Heer dat alle mensen in deze moeilijke situatie gelukkig zijn. Omdat ik mijn zegeningen heb geteld, heb ik gemoedsrust gevonden. Wanhoop niet als je soortgelijke beproevingen doormaakt. Zelfs door deze pandemie kan je getuigenis versterkt worden.