2019
Hei fra Italia
Mars 2019


Hei fra Italia!

Jeg heter Margo. Og jeg heter Paolo. Vi reiser rundt i verden for å lære om Guds barn. Bli med oss når vi besøker Italia!

Bilde
Hello from Italy

Italia ligger sør i Europa. På kartet ligner det litt på en støvel! Det bor mer enn seks millioner mennesker der.

Vet du hvordan du sier “Jeg er et Guds barn” på italiensk? Sono un figlio di Dio. Denne piken leser Mormons bok på italiensk.

Mange barn i Italia kommer hjem fra skolen for å spise sammen med familien sin i pausa pranzo – lunsjpausen. De spiser kanskje pasta eller ris og kjøtt og grønnsaker.

Før middag liker mange italienske familier å gå en liten kveldstur, eller passeggiata. De tar på seg pene klær og går rundt på torget sammen. De kan til og med stoppe for å spise gelato – italiensk iskrem. Nammm!

De fleste italienere tilhører den katolske kirken. Selv om noe av deres tro er forskjellig fra vår, tror de på vår himmelske Fader, Jesus Kristus og Den hellige ånd.

Denne måneden åpner et tempel i Roma! Det ble kunngjort på generalkonferansen i oktober 2008. Dette vil være Italias første tempel.

“Jeg vet at Jesus lever og at han veileder profetene. Det er veldig viktig å gå i kirken slik at vi kan lære mer om Jesus. Jeg har begynt å lese i Mormons bok hver dag fordi jeg ønsker å lære mer om evangeliet.”

Lorenzo B., 7 år, Piedmont, Italia

“Når jeg er nær tempelet, tenker jeg på Jesus og føler meg opprømt. Nå trenger vi ikke kjøre i 12 timer for å komme til tempelet. Nå kan jeg komme til tempelet på bare 50 minutter! Når jeg fyller 12 år, kan jeg dra til tempelet og utføre dåp.”

Olivia G., 8 år, Lazio, Italia

Takk for at du utforsket Italia sammen med oss! Vi ses neste gang! Ciao!