2018
Profeter: Et tegn på Guds kjærlighet
September 2018


Det siste ordet

Profeter: Et tegn på Guds kjærlighet

Fra en tale ved generalkonferansen i april 2018.

Bilde
prophets a sign of Gods love

Jeg ønsker å vitne for dere om at president Russell M. Nelson er Guds profet på jorden. Jeg har aldri sett noen som er mer vennlig og kjærlig enn han. Selv om jeg følte meg så utilstrekkelig til dette hellige kallet som et medlem av De tolv apostlers quorum, fikk ordene hans og det kjærlige blikket hans da han ga meg dette ansvaret, meg til å føle meg omfavnet av Frelserens kjærlighet.

Er det ikke en velsignelse å ha profeter, seere og åpenbarere på jorden i vår tid, som ønsker å vite Herrens vilje og følge den? Det er betryggende å vite at vi ikke er alene i verden, til tross for utfordringene vi opplever i livet. Å ha profeter er et tegn på Guds kjærlighet til sine barn. De bekjentgjør Guds og Jesu Kristi løfter og sanne natur til Deres folk.

Jeg vitner av hele mitt hjerte om at profetene taler ved Den hellige ånds kraft. De vitner om Kristus og hans guddommelige misjon på jorden. De representerer Herrens sinn og hjerte og er kalt til å representere ham og undervise oss om hva vi må gjøre for å vende tilbake for å være i Guds og hans Sønn Jesu Kristi nærhet. Vi blir velsignet når vi utøver vår tro og følger deres læresetninger. Ved å følge dem blir vårt liv lykkeligere og mindre komplisert, våre vanskeligheter og problemer blir lettere å bære, og vi skaper en åndelig rustning rundt oss som vil beskytte oss mot fiendens angrep i vår tid.

Jeg vitner høytidelig om at Jesus Kristus er oppstått, han lever, og han leder sin kirke på jorden gjennom sine profeter, seere og åpenbarere. Jeg vitner om at han er verdens Frelser og Forløser, og at gjennom ham kan vi bli frelst og opphøyet i vår kjære Guds nærhet. Jeg elsker og beundrer ham. Jeg ønsker å følge ham og gjøre hans vilje og bli mer lik ham.