2018
“Derfor kan dere ha en fullkommen kunnskap om at det er av Gud”
September 2018


Mitt vitnesbyrd

“Derfor kan dere ha en fullkommen kunnskap om at det er av Gud”

I det siste har personlig åpenbaring preget min hverdag betydelig, og har vært nødvendig for avgjørelser jeg har måttet ta. Veiledning til valg og spørsmål på alt fra “hvem kan jeg hjelpe i dag?”, “hvordan studerer jeg til denne eksamen?” og “hvordan kan jeg ha kjærlighet til dem jeg har ansvar for i mitt kall?”. Men også til andre nødvendige avgjørelser i hverdagen, som hvilket studie jeg burde velge, hvor jeg skal bo, hvordan jeg best mulig kan føre et budsjett og så videre, har Den hellige ånd vært min trofaste lytter og veileder. Gud vet at vi må ta alle disse valgene, og de gode nyhetene er at Han er der for å hjelpe! Han har gitt oss noen hjelpemidler, som bønn, Den hellige ånds gave og veiledning, en profet og andre ledere og deres inspirerte ord og skriftene. Jeg elsker å kunne kjenne Den hellige ånds veiledning!

Mitt favorittskriftsted står i Moroni 7, vers 16:

“For se, Kristi Ånd er gitt til alle mennesker, så de kan skjelne godt fra ondt. Derfor forteller jeg dere hvordan dere skal dømme, for alt som innbyr til å gjøre godt og tilskynder til å tro på Kristus, kommer ved Kristi kraft og gave. Derfor kan dere ha en fullkommen kunnskap om at det er av Gud.”

Da jeg skulle ta valget om å dra på misjon, bestemte jeg meg for å be om det. Jeg fikk et tydelig svar fra min himmelske Fader gjennom Den hellige ånd, at han ønsket at jeg skulle dra. Denne bekreftelsen kom ikke fra meg selv. Det var en åndelig tilskyndelse. Den fulgte med meg gjennom hele min misjon i Spania, Málaga, og den dag i dag vet jeg at det var det rette valget å ta. Jeg vet også at når vi følger Profetens og Skriftenes ord og deres formaninger, får vi den hjelp vi trenger til å ta gode avgjørelser! Som President Henry B. Eyring og mange andre har følt seg tilskyndet til å gjøre, ønsket jeg også å følge den tidligere profeten Thomas S. Monsons invitasjon om å studere Mormons bok hver eneste dag. Ved å gjøre dette har jeg virkelig følt større velsignelser komme inn i mitt liv. Den hellige ånds tilskyndelser er klare som solen, og jeg kan aktivt ta gode valg ved dens hjelp. På denne måten har Gud blitt en enda større del av mitt liv!

Jeg vet at Herren lever og at han har en innvirkning på mitt liv i dag, og vil alltid ha det så lenge jeg velger å følge ham. Jeg vet at Gud er vår kjærlige himmelske Fader som står og venter på at alle hans barn skal komme tilbake til ham igjen! En del av vår hensikt her på jorden er å bli prøvet for å se om vi vil følge Jesus Kristus til alle tider. For å ha glede her på jorden skulle vi vende oss til Gud som er kilden til alt godt og som kjenner alle avgjørelser vi må ta for å kunne vende tilbake til ham igjen. Jeg vil innby alle til å studere Mormons bok, andre hellige skrifter og ordene fra våre inspirerte ledere, hver eneste dag. Og når vi trenger hjelp til å ta gode valg, kan vi vite at vi kan spørre Herren i bønn, og han vil veilede oss!