2018
Darren og Stacey Rea
August 2018


Eksempler på tro

Darren og Stacey Rea

Sydney i Australia

Bilde
Darren and Stacey with daughter at the beach

Darren og Stacey Rea liker å tilbringe tid sammen med sin datter Faith på en strand i nærheten av sitt hjem. Før Faith ble født, opplevde familien Rea flere alvorlige utfordringer. Vi visste ikke hva vi skulle gjøre, sa Darren: “Vi beveget oss inn i mørket. Vi visste ikke hva som lå foran oss.”

Bilde
Darren and Stacey

Da de sto overfor en usikker fremtid, oppdaget Darren og Stacey at deres tro på Jesus Kristus hjalp dem gjennom deres utfordringer. “Det gir virkelig fred og lykke å følge Jesus og gjøre det rette,” sier Stacey.

Bilde
Reas playing the piano

Familien Rea er takknemlige for den ånd de nyter i sitt hjem. “Evangeliet har alt,” sier Stacey. “Det gjør at vi kan være lykkelige i dette livet.”

Bilde
Darren and Stacey with daughter

Faith er en påminnelse for Darren og Stacey om alle velsignelsene de har mottatt. “Hun formelig stråler av håp og tro og glede!” sier Darren.

Darren og Stacey solgte alt for å satse på drømmejobben med å animere for et filmstudio i London i England. Men da de fant ut at de ventet barn etter å ha prøvd i mange år, innså de at de ikke hadde råd til å bo der på bare hans inntekt.

Christina Smith, fotograf

Bilde
Darren and Stacey Rea

Stacey: Vi begynte å snakke om å flytte tilbake til Australia. Det var ingen filmstudioer i Brisbane. Darren måtte i bunn og grunn gi avkall på karrièren sin.

Darren: Vi beveget oss inn i mørket. Vi visste ikke hva som lå foran oss.

Stacey: Da jeg var fem måneder på vei, fikk jeg i siste øyeblikk i oppdrag å tale på nadverdsmøtet. Emnet var om å ha tro på Jesus Kristus i prøvelser. Inntil da hadde vi fremdeles ikke bestemt oss for hva datteren vår skulle hete. Da jeg forberedte meg til talen, leste jeg det som står i Veiledning til Skriftene om “Tro”. Jeg så stadig ordet tro, tro, tro, og jeg var ikke det minste i tvil om hva vi skulle kalle datteren vår. Jeg så på Darren og sa: “Faith [tro]. Det skal være navnet hennes. Det er det jeg ønsker å kalle datteren vår.”

Darren: Begge følte veldig godt for navnet Faith. Det syntes å sammenfatte alt det vi gikk gjennom.

Stacey: Vi trengte så mye tro for å gi avkall på Darrens karrière, flytte tilbake til ingenting igjen, og begynne på nytt uten noen jobbutsikter.

Darren: Vi måtte bare gå videre i tro og stole på at alt ville ordne seg. Vi kom hjem, og jeg tok en lærerjobb i et beslektet fagfelt ved et universitet. Så skadet jeg ryggen og måtte slutte i lærerjobben.

Stacey: Vi flyttet inn til foreldrene mine. Vi hadde ingen penger og ingen bil.

Darren: Jeg følte at jeg hadde nådd bunnen. Min hustru var gravid, men jeg hadde ingen jobb, og vi hadde ikke råd til en egen bolig.

Stacey: Det var et øyeblikk på vaskerommet hjemme hos foreldrene mine da vi knelte ned og ba.

Darren: Vi gjorde mer enn å be. Vi tryglet om hjelp til å komme gjennom dette og komme på rett kjøl igjen.

Stacey: Det var sannsynligvis den sterkeste bønnen vi noensinne har holdt sammen. Dagen etter ringte bestemor og sa at hun skulle kjøpe seg ny bil, og hun ønsket å gi oss sin gamle.

Darren: Det var helt overveldende.

Stacey: Vi følte at det var et direkte svar på bønn.

Darren: Så fikk vi høre at et nytt studio skulle åpne i Brisbane. Jeg fikk noen animasjonsoppdrag.

Stacey: Vi hadde ikke trodd at han skulle få animere i Brisbane!

Darren: Og min bror kom tilfeldigvis innom med noen babyleker.

Stacey: Vi fikk så mange ting til datteren vår av venner og familie.

Så ble Faith født, og – jeg vet ikke engang hvordan jeg skal beskrive det – hun er det beste som noensinne har hendt. Nå er hun over to, og vi har flyttet til Sydney. Darren jobber fortsatt med filmanimasjon, noe vi ikke hadde trodd ville skje. Vi føler oss absolutt velsignet. Vår tro har ført oss hit.

Darren: Vi kan helt klart se Guds hånd i vårt liv. Jeg håper at vår lille Faith tok til seg litt av vår tro da vi gjennomgikk våre prøvelser. Hun formelig stråler av håp og tro og glede!

Stacey: Vi har lært at uansett hva vi gjennomgår, er det aller viktigste at vi har tro på vår himmelske Fader og Jesus Kristus.

Når vi har vendt oss til Jesus Kristus og hatt tro på ham, har alt virket håndterlig. Det gir virkelig fred og lykke å følge Jesus og gjøre det rette. Evangeliet har alt. Det gjør at vi kan være lykkelige i dette livet. Jeg er virkelig lykkelig, og jeg vet at det er fordi jeg har vendt meg til Herren, satt min lit til evangeliet og hatt tro.

Darren: Jeg har lært at Gud gir oss bud og lover for å gjøre vårt liv lykkeligere, fordi han kan se det store bildet. Når vi ikke kan se hva som er foran oss, må vi stole på ham og holde hans bud, og gå til ham i bønn. Han vil lede oss gjennom våre prøvelser og hjelpe oss å gjøre vårt liv bedre.