2018
Vår sabbatshelgedom
Juni 2018


Tills vi möts igen

Vår sabbatshelgedom

Från ”The Chapel: Our Sabbath Sanctuary” på prophets.lds.org.

Om vi kan börja tänka på kyrkan som en helgedom av tro och hängivenhet för sakramentsmötet blir vi alla välsignade.

Bild
church building

Sakramentsmötet är en underbar och härlig stund. När vi kommer in i sakramentssalen och förbereder oss för sakramentet bör vi tänka på att vi är i en helgedom, en helig och speciell plats där vi kan tänka på Kristus och hans stora och härliga mission. Vi lägger åt sidan det som hör världen till och söker det som är evigt. Vi behöver lägga undan våra mobiler och tänka på Jesus Kristus, den levande Gudens Son.

Vi har bara 70 minuter varje vecka när vi kan fokusera på vår kärlek till Frälsaren. Om vi kan börja tänka på kyrkan som en helgedom av tro och hängivenhet för sakramentsmötet blir vi alla välsignade.

När vi bygger Guds rike kan jag inte tänka mig något viktigare än att ha ett väl förberett sakramentsmöte där talarna talar om Kristus, vittnar om Kristus och återger vittnesbörd från apostlar och profeter i skrifterna och andra källor.

Som kyrka har vi fokuserat på sabbatsdagen. Vi har gjort framsteg, men vi är inte där än. Vi fortsätter sträva tills alla medlemmar och missionärer är så andligt motiverade under sin sabbatstillbedjan att de säger till sina grannar, undersökare och släktingar: ”Kom och se. Kom och var med på våra möten.” Det är här vi vill vara.

Om vi alla kan göra det som kyrka, kan de som tackar ja till vår inbjudan att ”komma och se” känna kraften i budskapet om Jesu Kristi återställda kyrka. När de tillber tillsammans med oss under våra sakramentsmöten berörs deras hjärtan och evangeliets ljus tänds i deras hjärtan och sinnen.