2017
Hvordan innby Den hellige ånd
September 2017


Svar fra Kirkens ledere

Hvordan innby Den hellige ånd

Fra en andakt ved Brigham Young University–Idaho, 25. januar 2005.

Bilde
young man looking at computer screen

En av måtene jeg vet at jeg føler Den hellige ånds innflytelse på, er at jeg føler et lys, og jeg er lykkelig. Når Den hellige ånd virker langt borte, føler jeg et mørke, og jeg er ikke lykkelig. Jeg har følt denne flo og fjære av lys og lykke i mitt liv, og det samme har dere.

Jeg liker å føle dette lyset, og jeg liker å være lykkelig. Jeg trenger ikke å vente på problemer og prøvelser for å ønske hjelp fra Den hellige ånd. Jeg kan velge å huske hvordan denne veiledningen har vært, og når jeg gjør det, ønsker jeg denne velsignelsen igjen av hele mitt hjerte.

Når vi ønsker Den hellige ånd og den fred i sinnet og den glede som følger med den, vet vi hva vi skal gjøre. Vi ber Gud om den i tro. Det krever troens bønn å motta Den hellige ånds veiledning. Denne troen må være at Gud Faderen, alle tings Skaper, lever og ønsker at vi skal ha Den hellige ånd, og ønsker å sende oss Trøsteren. Det krever tro på at Jesus er Messias og at han sonet for våre synder og brøt dødens bånd. Med denne troen kommer vi til vår Fader i ærbødighet og med tillit til at han vil svare. Med denne troen avslutter vi vår bønn i Jesu Kristi navn som hans sanne disipler, trygge på at vår inderlige omvendelse, vår dåp ved hans tjenere og vår trofaste tjeneste i hans sak har renset oss og gjort oss rene og verdige til velsignelsen vi søker, Den hellige ånds veiledning.