2017
En god følelse
March 2017


En god følelse

Artikkelforfatteren bor i Colorado, USA.

Paulo hadde rotet det til. Hva kunne han gjøre?

Bilde
Great Feeling

Da Paulo kom opp av vannet, kledde han og pappa seg i tørre klær. Så la far, bestefar og biskopen hendene sine på hodet hans og bekreftet ham. Nå var han medlem av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige.

“Jeg føler meg så bra,” sa Paulo. Han holdt hånden over hjertet. “Her inne.”

Mor holdt ham tett inntil seg. “Det er fordi du mottok Den hellige ånds gave da du ble bekreftet.”

Paulo nikket. Han ønsket ikke å gjøre noe som kunne få den gode følelsen til å forsvinne.

Men allerede neste dag ødela Paulos lillebror Carlo Paulos lekefly. Paulo hadde spart i en hel måned for å kjøpe det!

“Se hva du gjorde!” skrek Paulo. “Hvorfor kan du ikke la tingene mine være?”

“Unnskyld,” sa Carlo. Tårene trillet nedover kinnene hans. “Kanskje vi kan reparere det.”

“Det blir ikke det samme!”

Carlo løp gråtende ut av rommet.

Paulo følte seg forferdelig. Han visste at Jesus ikke ville ha skreket eller blitt sint. Ville han noen gang føle seg slik han gjorde etter dåpen?

“Jeg lovet at jeg ville prøve å ligne Jesus,” sa han til mor med skjelvende stemme. “Men jeg har allerede rotet det til.”

“Du har gjort noe galt,” sa mor vennlig. “Men Jesus har også gjort det mulig for oss å ha Den hellige ånd med oss igjen etter at vi har rotet det til.”

Paulo visste hva hun skulle si. “Jeg vet det. Omvendelse. Jeg må be om tilgivelse.”

Mor nikket. “Så når du tar nadverden, vil du fornye løftet du ga om å følge Jesus. Og da vil du være like ren som du var rett etter at du ble døpt og bekreftet.”

Paulo gikk for å finne Carlo. “Beklager at jeg skrek til deg,” sa han. “La oss reparere flyet sammen.”

Carlo smilte, og Paulo følte at han hadde gjort det Jesus ville gjort. Da han holdt bønn den kvelden, ba han vår himmelske Fader om å tilgi ham og hjelpe ham å være snillere mot Carlo. Han begynte å føle en behagelig fred i hjertet.

I kirken den søndagen fulgte Paulo ekstra godt med på nadverdsbønnene. Han lyttet omhyggelig til ordene. Da han tok brødet og vannet, følte han vår himmelske Faders kjærlighet. Mor hadde rett. Den gode følelsen var tilbake!