2014
Notater fra generalkonferansen i oktober 2013
February 2014


Notater fra generalkonferansen i oktober 2013

Når du repeterer generalkonferansen som fant sted i oktober 2013, kan du bruke disse sidene (og konferansenotater i fremtidige numre) som hjelpemiddel til å studere og anvende de nyeste læresetningene fra de levende profeter og apostler og andre ledere i Kirken.

“Det jeg, Herren, har talt, har jeg talt… enten ved min egen røst eller ved mine tjeneres røst, det være det samme” (L&p 1:38).

Et profetisk løfte

Bilde
President Henry B. Eyring

“Vi kan ikke tvinge Guds barn til å velge veien til lykke. Gud kan ikke gjøre det på grunn av handlefriheten han har gitt oss.

Vår himmelske Fader og hans elskede Sønn elsker alle Guds barn uansett hva de velger å gjøre eller hva de blir. Frelseren betalte prisen for alle synder, uansett hvor avskyelige de er. Selv om det må være rettferdighet, gis det anledning til barmhjertighet som ikke vil berøve rettferdigheten. …Vi kan alltid fatte mot ved forsikringen om at vi alle en gang følte gleden ved å være sammen som et medlem av vår himmelske Faders kjære familie. Med Guds hjelp kan vi alle føle dette håpet og denne gleden igjen.”

President Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det første presidentskap, “Til mine barnebarn,” Liahona, nov. 2013, 71, 72.

Profetiske ord om psykiske og følelsesmessige utfordringer

“Hvordan reagerer du best når psykiske eller følelsesmessige utfordringer møter deg eller dem du er glad i? Fremfor alt, mist aldri troen på din Fader i himmelen, som elsker deg høyere enn du kan fatte…Tvil aldri på dette, og forherd aldri ditt hjerte. Følg trofast den gjennomprøvde oppbyggende praksis som bringer Herrens ånd inn ditt liv. Søk råd hos dem som har nøklene til ditt åndelige velvære. Be om og verdsett prestedømsvelsignelser. Ta nadverden hver uke, og hold fast ved de fullkommengjørende løftene i Jesu Kristi forsoning. Tro på mirakler. Jeg har sett så mange av dem komme når alle andre indikasjoner skulle tilsi at alt håp var ute. Håpet er aldri ute. Hvis disse miraklene ikke kommer snart eller fullstendig, eller tilsynelatende ikke i det hele tatt, husk Frelserens eget forpinte eksempel: Hvis den bitre kalk ikke går deg forbi, drikk den og vær sterk, i tro på en bedre fremtid…

Jeg bærer vitnesbyrd om den dagen da våre kjære som hadde funksjonshemninger i jordelivet, vil stå foran oss, herliggjorte og storslagne, forbløffende fullkomne i kropp og sinn.”

Eldste Jeffrey R. Holland i De tolv apostlers quorum, “Som et knust kar,” Liahona, nov. 2013, 40-41, 42.