2013
Jezus Christus heeft in de laatste dagen zijn kerk hersteld.
April 2013


Jeugdwerk thuis

Jezus Christus heeft in de laatste dagen zijn kerk hersteld.

Je kunt deze les en activiteit gebruiken om meer over het jeugdwerkthema van deze maand te leren.

Denk je eens in dat je gaat schatzoeken. Waar zou je naar de schat gaan zoeken? Hoe zou je de schat vinden? Zou de schat in een kist zitten? Wat zou er in de kist zitten?

In sommige schatkisten zitten prachtige juwelen en kostbare munten. Maar als lid van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen hebben we een schat die nog waardevoller is: het evangelie van Jezus Christus.

Veel mensen weten niets van die schat af, dus is het een van onze plichten om er zoveel mogelijk mensen over te vertellen.

Na de dood van Jezus en zijn apostelen gingen er belangrijke leringen en verordeningen van het evangelie verloren, of werden ze veranderd, bijvoorbeeld de doop, het priesterschapsgezag, levende profeten en het avondmaal.

Al die evangelieschatten zijn hersteld door de profeet Joseph Smith. Onze hemelse Vader en Jezus Christus verschenen in het heilige bos aan Joseph Smith toen hij daar bad om de waarheid te weten te komen.

Later kreeg Joseph gouden platen en vertaalde hij wat nu het Boek van Mormon is. Het Boek van Mormon bevat leringen die wij als schatten zien omdat ze waarheden uitleggen die eens verloren zijn gegaan. We krijgen veel zegeningen doordat we deze evangeliewaarheden hebben.

Wat zijn het waardevolle schatten!

Illustraties Bryan Beach