2013
Twee huizen waar Joseph Smith in gewoond heeft
januari 2013


Op de route

Twee huizen waar Joseph Smith in gewoond heeft

Kom een belangrijke plek in de geschiedenis van de kerk ontdekken!

In Palmyra (New York) vond 193 jaar geleden de herstelling van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen plaats. Luke, Rachel en Julia S. hebben deze bijzondere plek bezocht om meer te weten te komen over de plaats waar de profeet Joseph Smith gewoond heeft en hoe hij aan de herstelling van de kerk op aarde heeft meegeholpen.

De blokhut

De blokhut is zó gebouwd dat hij lijkt op de woning waar Joseph van zijn twaalfde tot negentiende jaar heeft gewoond.

1.Joseph had vijf broers en drie zussen Het was een klein huisje voor elf mensen!

2.Het gezin kwam vaak rond de keukentafel samen om in de Bijbel te lezen. Toen hij veertien was, las Joseph Jakobus 1:5: ‘Indien […] iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom.’ Hij had een belangrijke vraag voor God.

3. Vroeg in de lente van 1820 liep Joseph naar een bos in de buurt van zijn blokhut en vroeg in zijn gebed bij welke kerk hij zich moest aansluiten. God de Vader en Jezus Christus verschenen en zeiden dat hij zich bij geen enkele kerk moest aansluiten. Jezus zei dat Joseph zou helpen om de kerk van de Heer terug op aarde te brengen.

4.De jongens in het gezin sliepen alle zes boven in een kamer. Op een nacht, toen Joseph zeventien was, verscheen de engel Moroni drie keer en vertelde hem over de gouden platen die Joseph zou vertalen en als het Boek van Mormon zou uitgeven. Vier jaar later kreeg Joseph de platen.

De boerderij

Toen Joseph negentien was, verhuisde zijn familie naar een nieuw huis. Daar woonde hij toen hij de gouden platen uit de heuvel Cumorah kreeg.

5.Sommige mensen probeerden de gouden platen te stelen. Joseph verstopte ze onder de bakstenen die vóór de open haard lagen.

6.Josephs zussen Sophronia en Katherine sliepen in dit slaapkamertje. Op een nacht wikkelde Joseph de platen in doeken en verstopte ze tussen de twee meisjes in bed.

Foto’s Brent Walton; De engel Moroni verschijnt aan Joseph Smith, Tom Lovell © 2003 IRI