2012
Hvordan jeg sto sterk i evangeliet
Oktober 2012


Ungdom

Hvordan jeg sto sterk i evangeliet

Jeg ble døpt da jeg var 12, og i mange år var jeg eneste medlem av Kirken i min familie. Det var ikke alltid lett, men jeg var heldigvis velsignet med gode ledere som hjalp meg på min reise for å lære evangeliets læresetninger og bruke disse til å styrke og forbedre mitt liv. På grunn av min beslutning om å være trofast mot det jeg trodde, har jeg sett store velsignelser i mitt eget liv og, mye senere, også i mine familiemedlemmers liv.

Her er noe som bidro til å holde meg sterk:

  • Hold deg nær til vår himmelske Fader gjennom aktiviteter som bønn og skriftstudium. Han er klar over vår situasjon. Å holde meg nær til ham hjalp meg å huske hvem jeg er.

  • Følg Kirkens lederes råd og veiledning. Jeg har i mitt eget liv sett at det er riktig å følge profetenes og apostlenes rettledning.

  • Vit at å etterleve evangeliet skaper et bedre liv nå og i evigheten. Dette har hjulpet meg å holde fast ved mine normer og min tro. Ledere oppmuntret meg til å reise til templet, noe som hjalp meg å se for meg det evige liv.

  • Omgi deg med gode venner som har samme normer som deg. Jeg var velsignet med gode venner som gjorde det lett å ta gode avgjørelser og holde fast ved troen.

  • Hold deg nær til din familie. Jeg var glad i min familie og ønsket å ha et godt forhold til dem.

  • Lev livet. Følg normene, og delta i Kirkens programmer. De vil hjelpe deg å vise tro og ta gode valg. Gode valg gjør ofte livet lettere, og de gjør alltid livet lykkeligere.