2012
Vår verden
August 2012


Vår verden

Hvorfor prøvelser?

Hver gang vi undres hvorfor vi har problemer også når vi holder budene og etterlever evangeliet, må vi ikke glemme at vi kom til denne jord for å bli prøvet. Når vi overvinner prøvelsene og viser vår himmelske Fader gjennom våre valg at vi elsker ham, vil han velsigne oss slik at Herrens ånd vil lede oss innen våre familier.

Kahellyn V. (under), Venezuela

Plikt overfor Gud

Jeg har arbeidet med å fullføre min Plikt overfor Gud-belønning, både da jeg bodde i Venezuela og da jeg flyttet til Kina sammen med familien.

Programmet Plikt overfor Gud er virkelig inspirert. En ung mann kan lære strålende ting som han kan anvende gjennom resten av livet, ved å fullføre målene i programmet. Han vil lære åndelige, timelige og fysiske ting og mye mer.

Det er vel verdt å gå inn for å fullføre disse målene. Jeg har lært å bli et bedre menneske, jeg har fått et sterkere vitnesbyrd om Jesu Kristi evangelium, og jeg har forberedt meg bedre til å motta Det melkisedekske prestedømme og til å reise på misjon. Det er tilfredsstillende å vite at jeg vil kunne være et godt eksempel for mine fremtidige barn en dag.

Jonathan A., Kina

Mitt favorittskriftsted

1 Nephi 3:7

Dette skriftstedet styrker min tro fordi Nephi viser gjennom prøvelser at han fremdeles er lydig og gjør det Herren ønsker han skal gjøre. Og vår himmelske Fader velsigner ham for det.

Kaila T. (over), Filippinene

Personlig fremgang

Den 27. februar 2011 mottok jeg Unge kvinners anerkjennelse. Jeg er glad for at jeg fullførte programmet Personlig fremgang, at jeg holdt meg ren og at jeg kan bære min medaljong med stolthet. Jeg vet at Unge kvinners organisasjon hjelper oss å gjøre fremgang og forberede oss til ekteskap i det hellige tempel. Jeg er min himmelske Fader takknemlig for denne organisasjonen. Ved å gjøre meg fortjent til medaljongen har jeg fullført ett av mine mål, og jeg vet at jeg kan fortsette å gjøre mye godt for Herrens verk.

Katherine M., Venezuela

Finn et personlig vitnesbyrd

Jeg ble født inn i Kirken, og jeg hadde ikke noe sterkt vitnesbyrd før jeg begynte å lese Skriftene av et oppriktig hjerte. Istedenfor bare å lese ordene på papiret søkte jeg grundig etter meningen. Jeg leste 3 Nephi 11:3, og satte meg selv i folkets sted. Dette verset og de følgende gjorde dypt inntrykk på meg. Fra da av fortsatte jeg å lese i Skriftene, og jeg ba oppriktig, og mitt vitnesbyrd vokste.

Ryan R., Washington, USA