2011
Jesus Kristus er min Frelser og Forløser
April 2011


Bring Primær hjem

Jesus Kristus er min Frelser og Forløser

Du kan bruke denne leksjonen og aktiviteten til å lære mer om denne månedens Primær-tema.

«Vi tror at hele menneskeheten kan bli frelst gjennom Kristi forsoning ved å adlyde evangeliets lover og ordinanser» (3. trosartikkel).

Hva ville du vært villig til å gi for noen du er veldig glad i? Vår Frelser Jesus Kristus elsker oss så høyt at han ga sitt eget liv for oss.

Vår himmelske Fader visste at hvis vi syndet og gjorde feil, ville vi ikke kunne bo hos ham igjen. Derfor tilbød hans Sønn Jesus Kristus seg å være vår Frelser. Vår himmelske Fader valgte ham til å frelse oss fordi han var den eneste som kunne leve et liv uten synd.

Jesus led og døde for å frelse oss fra døden og våre synder. Denne kjærlige handlingen kalles forsoningen. På grunn av forsoningen kan vi omvende oss fra våre synder, få tilgivelse og bli rene slik Jesus er.

Jesus ble korsfestet og døde, men etter tre dager sto han opp igjen fra de døde. Han levde igjen! Fordi han sto opp fra de døde, vil vi også gjøre det. Dette betyr at vår kropp og vår ånd vil bli forenet for evig.

Jesus Kristus er i sannhet vår Frelser og Forløser. Han er det fullkomne eksempel for oss alle. Han lærte oss å være snille mot hverandre. Han lærte oss å hjelpe hverandre. Han lærte oss hvordan vi kan forbedre oss. Vi vil ikke være i stand til å leve et fullkomment liv slik han gjorde, men vi kan vende tilbake for å bo hos Jesus og vår himmelske Fader ved å adlyde budene og gjøre vårt beste. Vi må følge Jesus Kristus hver dag.

T.v.: Illustrasjon: Paul Mann © 1991 IRI; t.h.: Illustrasjon: Beth M. Whittaker