2011
Vi tror!
Januar 2011


Vi tror!

Elaine S. Dalton (i midten), president; Mary N. Cook (t.v.), førsterådgiver; og Ann M. Dibb (t.h.), annenrådgiver.

Bilde
Young Women general presidency

Vi tror at én dydig ung kvinne, som ledes av Ånden, kan forandre verden. Som Unge kvinners presidentskap har vi observert unge kvinner som gjør det de tror på, de står som vitner, etterlever evangeliets normer og er virkelig utslagsgivende. Det er utrolig hva én ung kvinne kan oppnå hvis hun er dydig, lytter til Den hellige ånds stille, lille røst og så handler!

Da Joseph Smith skrev den trettende trosartikkel, uttrykte han alt vi kan og må søke å bli som troende. Joseph Smith visste at vi må tro på normer og verdier og søke etter disse for å ha Den hellige ånds kraft og styrke. Han visste at vi måtte følge Frelseren i ord og gjerning. Han visste at vi ved å gjøre dette ville bli forberedt til å være verdige til templets velsignelser.

Tro på deg selv

Hvordan vil du gjøre dette? Hvordan vil du lede andre til å følge Frelserens eksempel, leve et dydig liv og forberede seg til templet? For det første, tro på deg selv! Ditt mot og din styrke har hjulpet deg å bli en leder, og din plikttroskap vil bety hele forskjellen dette året. Dine ideer, fornyelser og handlinger kan forme verden nå og i fremtiden.

På grunn av den teknologiske verden du lever i, kan du oversvømme jorden med det som er dydig, skjønt og prisverdig. Like for hånden har du mulighet til å vitne om Jesu Kristi evangelium for hele verden. Aldri tidligere har en generasjon hatt en slik mulighet, velsignelse og anledning.

Tre ting pluss én – hver dag!

Vi tror på deg. Nå er tiden inne til å stå sammen og sette i gang en forand-ring som vil styrke deg og velsigne andre. Vi oppfordrer deg til å fortsette å gjøre tre ting hver eneste dag – pluss én.

  1. Be hver morgen og hver kveld.

  2. Les i Mormons bok hver dag i minst fem minutter.

  3. Smil!

  4. I tillegg til dette oppfordrer vi deg til å adlyde og etterleve normene i Til styrke for ungdom. Bli fortrolig med disse normene. Del dem med andre. Og vær et forbilde for de troende.

I år, tro. Tro at du er en datter av vår himmelske Fader, som kjenner deg og elsker deg. Tro på Frelseren Jesus Kristus. Han er ditt lys. Han er ditt håp. Han er ditt forbilde og Forløser. Ha tro på deg selv! Tro på kraften til alle unge kvinner som etterlever normene. Alle kan vi sammen trakte etter alt som er dydig, skjønt og prisverdig. Sammen kan vi utgjøre en forskjell i vår verden.

Vi tror at dere er generasjonen hvis tro og handlinger vil endre verden. Vi tror på deg!