2009
Jeg husket Frelseren
August 2009


Jeg husket Frelseren

Iris Adriana Leal Castilla, Colombia

For en tid siden gikk jeg gjennom en periode hvor jeg ble plaget med mange personlige problemer og følte at jeg ikke hadde noen som kunne hjelpe meg å løse dem. Jeg gikk regelmessig i kirken, men jeg hadde ikke lyktes med å finne løsninger på mine vanskeligheter. Frykten overveldet meg ofte, særlig om natten. Jeg var svært ulykkelig.

En dag jeg følte meg spesielt urolig, prøvde jeg å komme i kontakt med misjonspresidenten. En annen dag hadde jeg et sterkt ønske om å kunne nå Kirkens president. Jeg tenkte at om jeg bare kunne få snakke med eller skrive til ham, ville han gi meg de svarene jeg søkte.

I denne urolige sinnsstemningen deltok jeg på et møte av distriktskonferansen i Cúcuta i Colombia. Jeg fant det svaret jeg trengte under en tale av misjonspresidenten. Da president Canals spurte: «Når var siste gang dere hadde en åndelig opplevelse?» innså jeg at jeg hadde vært så opptatt av å prøve å finne noen til å hjelpe meg å løse problemene mine at jeg hadde glemt Frelserens oppfordring om å holde oss nær til ham (se L&p 88:63). I mitt hastverk etter å finne en løsning hadde jeg glemt Ham som hadde makt til å gi meg fred i mine lidelser og besvare mine bønner.

Den dagen innledet jeg prosessen med å søke nærmere min himmelske Fader og hans Sønn Jesus Kristus. Jeg fortalte min himmelske Fader om min frykt og sjelekval, og jeg ba i Jesu Kristi navn om at jeg måtte ha hans Ånd hos meg. Jeg la alle mine byrder ved Frelserens føtter, idet jeg husket hans løfte: «Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil gi dere hvile» (Matteus 11:28).

Jeg har fremdeles ikke alle løsningene på mine personlige problemer, men jeg har fått styrke og trøst. Jeg har også fått tilskyndelser om at hvis jeg lever et rettferdig liv, holder budene og tjener Herren av hele mitt hjerte, vil han hjelpe meg å løse mine problemer eller gi meg styrke til å utholde dem (se Mosiah 24:14). ◼