2007
Bli et redskap i Guds hender ved å forberede deg til vår Herres annet komme
Oktober 2007


Besøkende lærerinners budskap

Bli et redskap i Guds hender ved å forberede deg til vår Herres annet komme

Velg ydmykt og les de skriftsteder og læresetninger fra dette budskapet som best dekker behovene til de søstrene du besøker. Gi søstrene del i dine erfaringer og ditt vitnesbyrd. Oppfordre dem du underviser, til å gjøre det samme.

Hvordan kan jeg forberede meg til Jesu Kristi annet komme?

L&p 38:30: «Hvis dere er beredt, skal dere ikke frykte.»

Eldste Dallin H. Oaks i De tolv apostlers quorum: «Fire sannheter er ubestridelige for siste-dagers-hellige: (1) Frelseren vil komme tilbake til jorden i kraft og stor herlighet for personlig å regjere i tusen år med rettferdighet og fred. (2) Når han kommer, vil de ugudelige bli tilintetgjort og de rettferdige oppstå. (3) Ingen kjenner timen for hans komme, men (4) de trofaste blir lært å studere tegnene på det og være beredt til det… Vi må forberede oss både timelig og åndelig til begivenhetene som det er profetert vil skje ved Det annet komme.» («Forberedelse til Det annet komme», Liahona, mai 2004, 7, 9.)

Kathleen H. Hughes, tidligere førsterådgiver i Hjelpeforeningens presidentskap på generalplan: «”Dere legger grunnvollen til et stort verk, og ut av små ting kommer det som er stort” (L&p 64:[33], uthevelse tilføyd)… De store gjerninger vi ønsker å gjøre, vil komme ved ”små ting”. En av disse små tingene, har jeg lært, er at jeg må finne tid til å fylle mitt åndelige reservoar hver dag.» («Ut av små ting», Liahona, nov. 2004, 109.)

Eldste Robert D. Hales i De tolv apostlers quorum: «Herren forventer at vi er like trofaste, hengivne og tapre som dem som gikk foran oss. De ble kalt til å gi sitt liv for evangeliet. Vi er kalt til å leve vårt liv for samme formål… Alle evangelieutdelinger var med på å berede veien for Herrens første komme og hans forsoning. På samme måte la historien og profetier grunnlaget for evangeliets gjengivelse gjennom profeten Joseph Smith. Har vi øyne til å se at begivenhetene og profetiene i vår tid bereder oss for Frelserens annet komme?» («Forberedelser til gjenopprettelsen og det annet komme: «Derfor skal min hånd være over deg», Liahona, nov. 2005, 91-92.)

Hvordan kan jeg være et redskap i Guds hender og hjelpe andre å forberede seg?

L&p 34:6: «[Oppløft] din røst … og [rop] omvendelse … og [bered] Herrens vei for hans annet komme.»

President Spencer W. Kimball (1895-1985): «Å være en rettferdig kvinne i denne jords avslutningsfase, før vår Frelsers annet komme, er et spesielt edelt kall. Den rettferdige kvinnes styrke og innflytelse i dag kan være ti ganger større enn den kunne være i roligere tider. Hun er blitt plassert her for å hjelpe til med å berike, beskytte og verne om hjemmet, som er samfunnets grunnleggende og edleste institusjon. Andre institusjoner i samfunnet kan vakle og endog svikte, men den rettferdige kvinne kan bidra til å redde hjemmet, som kanskje blir det siste og eneste tilfluktssted som enkelte dødelige vil vite om midt i storm og ufred.» («Søstrenes privilegier og ansvarsområder», Lys over Norge, apr. 1979, 162.)