2003
Siunaus
Toukokuu 2003


Siunaus

Esitän pyynnön, että jokainen meistä pyrkisi elämään lähempänä Herraa ja keskustelemaan Hänen kanssaan useammin ja suuremmassa uskossa.

Rakkaat veljet ja sisaret, kaikki muu on ohi paitsi työ. Kuinka kiitollisia meidän kaikkien tulisikaan olla tästä suurenmoisesta konferenssista. Olemme saaneet olla koolla rauhassa ilman minkäänlaisia häiriöitä. Olemme pohdiskelleet paljon Herran ihmeellisiä siunauksia. Arvostuksemme evankeliumin mahtavia siunauksia kohtaan on suuresti voimistunut. Kun olemme kuulleet puhujien todistavan meille, oma todistuksemme totuudesta on voimistunut jälleen kirkkaaksi, palavaksi liekiksi. Toivon, että jokainen, joka on osallistunut tähän suurenmoiseen konferenssiin, kokee vaikutuksen pysyvästi, ja että jokainen meistä on parempi mies tai nainen sen tähden, mitä olemme yhdessä kokeneet näinä parina päivänä. Omasta puolestani voin sanoa, että tunnen olevani lähempänä Herraa. Toivon, että tämä on ollut teidänkin kokemuksenne. Minussa on voimistunut halu pitää Hänen käskynsä, elää Hänen opetustensa mukaan ja keskustella Hänen kanssaan rukouksessa pitäen näin yllä suhdettani Häneen, joka on Isäni ja Jumalani.

Kun nyt siis päätämme tämän suuren myöhempien aikojen pyhien kokoontumisen, esitän pyynnön, että jokainen meistä pyrkisi elämään lähempänä Herraa ja keskustelemaan Hänen kanssaan useammin ja suuremmassa uskossa.

Isät ja äidit, rukoilkaa lastenne puolesta. Rukoilkaa, että he varjeltuisivat maailman pahuudelta. Rukoilkaa, että he kasvaisivat uskossa ja tiedossa. Rukoilkaa, että heitä ohjattaisiin kohti hyödyllistä ja hyvää elämää. Aviomiehet, rukoilkaa vaimojenne puolesta. Ilmaiskaa Herralle kiitollisuutenne heistä, ja rukoilkaa Häntä heidän puolestaan. Vaimot, rukoilkaa aviomiestenne puolesta. Monilla heistä on kuljettavanaan vaikea tie, jonka varrella on lukuisia ongelmia ja suurta hämmennystä. Anokaa Kaikkivaltiaalta, että heitä ohjattaisiin, siunattaisiin, suojeltaisiin ja innoitettaisiin heidän vanhurskaissa pyrkimyksissään.

Rukoilkaa rauhaa maailmaan, niin että maailmankaikkeutta hallitseva Kaikkivaltias ojentaisi kätensä ja antaisi Henkensä vaikuttaa ihmisiin niin, etteivät he raivoaisi toisiaan vastaan. Rukoilkaa sään puolesta. Joillakin alueilla on tulvia, kun taas toiset kärsivät kuivuudesta. Olen varma siitä, että jos taivaaseen lähetetään riittävän monia rukouspyyntöjä sateen puolesta, Herra vastaa niihin rukouksiin vanhurskaiden tähden.

Vuonna 1969 kävin Etelä-Amerikassa. Lensin Argentiinasta Santiagoon Chileen. Andien vuoristo oli kuiva. Lunta ei ollut lainkaan. Ruohikko oli palanut. Chileä vaivasi tuhoisa kuivuus.

Ihmiset rukoilivat sadetta.

Tuon vierailun aikana vihimme käyttöön kaksi uutta rakennusta. Molemmissa vihkimistilaisuuksissa rukoilimme Herralta sadetta maahan. Monien niissä tilaisuuksissa läsnä olleiden todistuksista tiedän, että taivaat aukenivat ja sateet tulivat niin runsaina, että ihmiset pyysivät Herraa lopettamaan ne.

Rukoilkaa viisautta ja ymmärrystä, kun kuljette elämänne vaikeita polkuja. Jos olette lujasti päättäneet tehdä typeriä ja harkitsemattomia asioita, en usko, että Herra estää teitä. Mutta jos etsitte Hänen viisauttaan ja seuraatte saamienne vaikutelmien neuvoja, olen varma, että teitä siunataan.

Olkaamme rukoilevaa kansaa. Kasvattakaamme ja ojentakaamme lapsiamme ”Herran tahdon mukaan” (En. 1). Taivaan siunaukset levätkööt ansaitusti päällänne. Viidennen Mooseksen kirjan sanojen mukaan: ”Kuulkaa siis, israelilaiset! Herra, teidän Jumalanne, ei vaadi teiltä muuta kuin sen, että pelkäätte häntä, että aina vaellatte hänen teitään, että rakastatte häntä ja palvelette häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.” (5. Moos. 10:12.)

Voitte olla varmoja siitä, rakkaat veljeni ja sisareni, että ”Hän varjelee Israelia, eikä uinu eikä nuku” (Felix Mendelssohn, Elijah).

Rukoilen nöyrästi, että taivaan siunaukset ovat päällänne, samalla kun ilmaisen teille rakkauteni teitä kaikkia kohtaan. Kiitos suuresta ystävällisyydestänne minua kohtaan ja suurenmoisesta uskollisuudestanne ja voimastanne Kaikkivaltiaan työn edistämisessä, Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.