2002
De talte til oss
November 2002


De talte til oss

En rapport for Kirkens barn fra den 172. halvårlige generalkonferanse, 5.-6. oktober 2002

President Gordon B. Hinckley: Tenk hvilket under det er!

Dette er Jesu Kristi gjenopprettede kirke. Vi som et folk er siste-dagers-hellige.Vi bærer vitnesbyrd om at himlene er blitt åpnet, at sløret er trukket til side, at Gud har talt og at Jesus Kristus har åpenbart seg, etterfulgt av overdragelse av guddommelig myndighet.

Jesus Kristus er hjørnestenen i dette verk, og det er bygget på …”apostlenes og profetenes grunnvoll” (Efeserbrevet 2:20).

President Thomas S. Monson, førsterådgiver i Det første presidentskap: Gjennom alle tider har Jesu budskap vært det samme. Til Peter og Andreas, ved de vakre breddene av Gennesaretsjøen, sa han: ”Følg meg.” Til Filip kom kallet: ”Følg meg.” Og til deg og meg, om vi bare lytter, kommer den samme innbydelsen: ”Følg meg.”

President James E. Faust, annenrådgiver i Det første presidentskap: Jeg håper at vi alle kan være som ”det lille lokomotivet som kunne”. Det var ikke særlig stort, det hadde bare blitt brukt som skiftelokomotiv og hadde aldri vært over et fjell, men det var villig. Dette lille lokomotivet koblet seg til toget som hadde fått stopp, tøffet opp til toppen av fjellet og ned igjen mens det sa: ”Jeg trodde jeg kunne.” Vi må alle klatre opp fjell som vi aldri før har vært på.

Eldste David B. Haight i De tolv apostlers quorum: Gud lever. Han er vår Fader. Jeg bærer vitnesbyrd for dere om at Jesus er Kristus, den levende Guds Sønn, og at profeten Joseph Smith var gjenopprettelsens profet. President Hinckley er vår inspirerte leder for Kirken over hele verden i dag. Måtte Gud velsigne ham for alt han gjør … idet han leder dette verket fremover.

Eldste Neal A. Maxwell i De tolv apostlers quorum: Brødre og søstre, selv om vi lever i en tid med ”uro”, kan vi stå på hellige steder og ikke la oss rokke (se L&p 45:32, 87:8). Selv om vi lever i en tid med vold, kan vi ha den indre fred som overgår all forstand (se Filipp. 4:7). Forvirrende ting vil fortsatt skje, men i likhet med Nephi kan vi fremdeles vite at Gud elsker oss.

…Naturligvis kan vi ikke forstå alt dette akkurat nå. Men vi kan vite, her og nå, at Gud kjenner oss og elsker hver og en av oss!

Eldste Robert D. Hales i De tolv apostlers quorum: Vi styrker vår tro ved lydig å betale tiende, og denne troen vil holde oss oppe gjennom prøvelsene, motgangen og sorgen på livets vei.

Eldste Dieter F. Uchtdorf i De syttis presidentskap: Jeg har ingen forfedre blant det 19. århundres pionerer. Men helt fra min første tid som medlem av Kirken har jeg følt et nært slektskap med disse første pionerene som krysset slettene. De er mine åndelige forfedre, slik de er for hvert eneste medlem av Kirken, uansett nasjonalitet, språk eller kultur. De har etablert ikke bare et trygt sted i Vesten, men også en åndelig grunnvoll for å bygge opp Guds rike i alle nasjoner i verden.

Eldste Robert K. Dellenbach i De sytti: Herren ber oss om å sette av en søndag i måneden til å faste over to måltider. Vi innbys til å gi Kirken de pengene disse to måltidene ellers ville ha kostet, for å hjelpe de trengende.