2002
De talte til oss
Juli 2002


De talte til oss

En rapport for Kirkens barn fra den 172. årlige generalkonferanse 6.–7. april 2002

President Gordon B. Hinckley: Lik Nordstjernen på himmelen, uansett hva fremtiden bringer, står verdens Forløser der … I både gode og vonde dager ser vi hen til Ham, og Han er der for å berolige oss og smile ned til oss. Han er det sentrale midtpunkt i vår gudsdyrkelse.

President Thomas S. Monson, førsterådgiver i Det første presidentskap: I mange familier næres såre følelser og motvilje mot å tilgi. Det spiller egentlig ingen rolle hva saken engang gjaldt. Den kan og skulle ikke få fortsette å skade. Anklager holder såret åpent. Bare tilgivelse leger.

President James E. Faust, annenrådgiver i Det første presidentskap: For det første er bønn en ydmyk erkjennelse av at Gud er vår Fader og at Herren Jesus Kristus er vår Frelser og Forløser. For det andre er det en oppriktig bekjennelse av synd og overtredelse og en anmodning om tilgivelse. For det tredje er det en anerkjennelse av at vi trenger hjelp som overgår våre egne evner. For det fjerde er det en anledning til å uttrykke takknemlighet til vår Skaper.

President Boyd K. Packer, fungerende president i De tolvs quorum: Ingenting kommer opp mot en ansvarlig far som i sin tur lærer sine barn å ta ansvar. Ingenting kommer opp mot en mor som er tilstede for dem og trøster dem og gir dem trygghet.

Eldste M. Russell Ballard i De tolv apostlers quorum: Fred – virkelig fred, en fred som gjennomtrenger hele din sjel – kommer bare hvis vi har tro på vår Herre Jesus Kristus.

Eldste Robert D. Hales i De tolv apostlers quorum: Lys fordriver mørke. Når lyset er tilstede, må mørket forsvinne. Viktigere er det at mørket ikke kan overvinne lyset uten at lyset reduseres eller forsvinner. Når Den hellige ånds åndelige lys er tilstede, forsvinner Satans mørke.

Eldste Jeffrey R. Holland i De tolv apostlers quorum: Vi kan … begynne på veien tilbake til Faderen. Det skulle vi gjøre så raskt og ydmykt som vi kan. På veien kan vi telle våre mange velsignelser, og vi kan glede oss over det andre oppnår. Det beste vi kan gjøre, er å tjene andre, det er den beste mosjon for hjertet som noen gang er foreskrevet.

Eldste Earl C. Tingey i presidentskapet for De sytti: En spesiell fred som overgår alle forstand, vil komme til deg og din familie når du betaler full tiende … Du kommer til å vite at din himmelske Fader elsker deg.

Søster Gayle M. Clegg, annenrådgiver i Primærs generalpresidentskap: Det er en velsignelse å la barn løpe så fort de kan av egne krefter, så de kan bygge opp styrke til sine egne vitnesbyrd.