Generalkonferanse
Velkommen
Generalkonferansen april 2021


Velkommen

Velkommen til generalkonferansen og til det privilegium det er å høre Herrens røst.

Mine kjære brødre og søstre og venner over hele verden, jeg ønsker dere personlig velkommen til denne generalkonferansen. Vi samles som en stor global familie med et ønske om å tilbe vår Herre og Frelser, Jesus Kristus. Takk for at dere er sammen med oss.

Det siste året har vært bemerkelsesverdig og uvanlig. Det er ingen tvil om at hver enkelt av oss har lært ting vi ikke kunne fra før. Noen lærdommer som jeg kunne fra før har blitt skrevet på mitt hjerte på nye og lærerike måter.

Jeg vet for eksempel med sikkerhet at Herren leder sin kirkes anliggender. Han sa: “Jeg vil vise [dere] at jeg er i stand til å utføre mitt eget verk.”1

Ofte har mine rådgivere og jeg sett på med tårefylte øyne mens Han har grepet inn i ekstremt vanskelige omstendigheter etter at vi hadde gjort vårt beste og ikke kunne gjøre mer. Vi står virkelig helt forundret.

Jeg forstår også bedre nå hva han mente da han sa: “Se, jeg vil fremskynde mitt verk i dets tid.”2 Om og om igjen har jeg frydet meg når han har ledet og utført fremskyndelsen av sitt verk – selv under en verdensomspennende pandemi.

Mine kjære brødre og søstre, Kirkens styrke ligger i medlemmenes innsats og stadig voksende vitnesbyrd. Vitnesbyrd næres best i hjemmet. I løpet av dette siste året, har mange av dere dramatisk økt deres studium av evangeliet i hjemmet. Jeg takker dere, og deres barn vil takke dere.

Det store prosjektet med å renovere Salt Lake tempel fortsetter. Fra kontoret mitt er det som å sitte på første rad for å se arbeidet som foregår på tempelplassen.

Bilde
Bygningsarbeid på tempelplassen

Når jeg har sett arbeiderne grave opp gamle trerøtter, rør, ledninger og en lekk fontene, har jeg tenkt på behovet hver enkelt av oss har for å fjerne, med Frelserens hjelp, gammelt rusk i vårt liv.

Jesu Kristi evangelium er omvendelsens evangelium.3 På grunn av Frelserens forsoning gir hans evangelium en innbydelse til å fortsette å forandre seg, vokse og bli renere. Det er et evangelium som består av håp, helbredelse og fremgang. Derfor er evangeliet et budskap om glede! Vår ånd fryder seg over hvert lille steg fremover vi tar.

En del av Israels innsamling, og en svært viktig del, er den forpliktelse vi har som folk til å være verdige og villige til å hjelpe til med å forberede verden til Frelserens annet komme.

Når vi lytter til budskapene som har blitt omhyggelig forberedt av våre ledere under ledelse av Den hellige ånd, innbyr jeg deg til å be for å finne ut hva slags rusk du burde fjerne fra ditt liv slik at du kan bli mer verdig.

Jeg er glad i dere, mine kjære brødre og søstre, og vitner om at vår himmelske Fader og hans elskede Sønn kjenner og elsker hver enkelt av dere. De står klare til å hjelpe deg med hvert steg du tar fremover. Velkommen til generalkonferansen og til det privilegium det er å høre Herrens røst. I Jesu Kristi navn. Amen.