Generalkonferanse
En ny normal
Generalkonferansen oktober 2020


En ny normal

Jeg oppfordrer deg til å vende ditt hjerte, ditt sinn og din sjel i større grad til vår himmelske Fader og hans Sønn, Jesus Kristus.

Mine kjære brødre og søstre, disse to dagene med generalkonferanse har vært strålende! Jeg er enig med eldste Jeffrey R. Holland. Som han nevnte har både budskapene, bønnene og musikken vært inspirert av Herren. Jeg er takknemlig til alle som har deltatt på noen måte.

Gjennom møtene har jeg sett for meg at dere har lyttet til konferansen. Jeg har bedt Herren om å hjelpe meg å forstå hva dere føler, er bekymret for eller prøver å løse. Jeg har lurt på hva jeg kan si for å avslutte denne konferansen som ville sende dere ut med den optimisme for fremtiden som jeg vet Herren ønsker at dere skal føle.

Vi lever i en strålende tidsalder, forutsett av profeter i århundrer. Dette er den evangelieutdelingen der ingen åndelig velsignelse vil bli holdt tilbake fra de rettferdige.1 Til tross for omveltninger i verden,2 vil Herren at vi skal se fremover “med frydefull forventning”.3 La oss ikke dvele ved gårsdagens minner. Israels innsamling går fremover. Herren Jesus Kristus leder sin Kirkes anliggender, og den vil nå sine guddommelige mål.

Utfordringen for deg og meg er å forsikre oss om at hver enkelt av oss vil oppnå vårt guddommelige potensial. I dag hører vi ofte om “en ny normal”. Hvis du virkelig ønsker å omfavne en ny normal, oppfordrer jeg deg til å vende ditt hjerte, ditt sinn og din sjel i større grad til vår himmelske Fader og hans Sønn, Jesus Kristus. La det være din nye normal.

Omfavn din nye normal ved å omvende deg hver dag. Søk å være stadig renere i tanke, ord og gjerning. Yt omsorgstjeneste for andre. Bevar et evig perspektiv. Foredle dine kall. Og uansett hvilke utfordringer dere har, mine kjære brødre og søstre, lev hver dag slik at du er bedre forberedt til å møte din Skaper.4

Det er derfor vi har templer. Herrens ordinanser og pakter forbereder oss til evig liv, den største av alle Guds velsignelser.5 Som dere vet, krevde covid-pandemien at vi midlertidig stengte våre templer. Så gjennomførte vi en omhyggelig koordinert gradvis gjenåpning. Med fase 2 som nå gjennomføres i mange templer, har tusenvis av ektepar blitt beseglet, og tusenvis har mottatt sin egen begavelse bare de siste månedene. Vi ser frem til den dagen da alle verdige medlemmer av Kirken igjen kan tjene sine forfedre og tilbe i et hellig tempel.

Nå har jeg gleden av å bekjentgjøre planer for oppføring av seks nye templer som skal bygges på følgende steder: Tarawa i Kiribati; Port Vila i Vanuatu; Lindon i Utah; Stor-Guatemala City i Guatemala; São Paulo øst i Brasil og Santa Cruz i Bolivia.

Når vi bygger og vedlikeholder disse templene, ber vi om at hver enkelt av dere vil bygge og vedlikeholde dere selv slik at dere kan være verdige til å komme inn i det hellige tempelet.

Nå, mine kjære brødre og søstre, jeg velsigner dere med å bli fylt av Herren Jesu Kristi fred. Hans fred overgår all jordisk forståelse.6 Jeg velsigner dere med et større ønske og økt evne til å adlyde Guds lover. Jeg lover at når dere gjør det, vil dere bli overøst med velsignelser, herunder større mot, økt personlig åpenbaring, bedre harmoni i deres hjem og glede selv midt i usikkerhet.

Må vi gå fremover sammen for å oppfylle vårt guddommelige mandat – som er å forberede oss selv og verden til Herrens annet komme. Jeg ber om dette og uttrykker min kjærlighet til dere, i Jesu Kristi hellige navn. Amen.