Algemene conferentie
Vooruitgaan
Algemene oktoberconferentie 2020


Vooruitgaan

Het werk van de Heer gaat gestaag vooruit.

Geliefde broeders en zusters, wat is het fijn om weer bijeen te komen in deze 190e algemene oktoberconferentie van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Ik vind het geweldig dat ik mij bij u, thuis of waar u ook bent, kan voegen om samen naar de boodschappen van profeten, zieners en openbaarders en andere kerkleiders te luisteren.

We zijn erg dankbaar voor de technologie die ons in staat stelt om in één grote wereldwijde bijeenkomst van discipelen van Jezus Christus verbonden te zijn. De afgelopen algemene aprilconferentie is door meer mensen dan ooit tevoren bekeken. We verwachten dat dit ook nu het geval zal zijn.

De voorbije maanden hebben een wereldwijde pandemie, felle bosbranden en andere natuurrampen onze wereld in rep en roer gebracht. Ik rouw met ieder van u die in deze periode een dierbare heeft verloren. En ik bid voor allen die leed doormaken.

Ondertussen gaat het werk van de Heer gestaag vooruit. Te midden van social distancing, mondmaskers en Zoom-bijeenkomsten hebben we geleerd om sommige dingen anders te doen, soms zelfs effectiever. Uitzonderlijke tijden kunnen uitzonderlijke voordelen met zich meebrengen.

Onze zendelingen en hun leiders waren vindingrijk en veerkrachtig, en hebben echt opmerkelijk werk verzet. Hoewel de meeste zendelingen nieuwe, creatieve werkwijzen moesten bedenken, is er in veel zendingsgebieden meer onderwezen dan ooit tevoren.

We hebben onze tempels een tijdje moeten sluiten, en enkele bouwprojecten hebben kort vertraging opgelopen, maar nu zijn ze weer opgestart. In het kalenderjaar 2020 zullen we de eerste spade voor twintig nieuwe tempels hebben gestoken!

Familiehistorisch werk is exponentieel toegenomen. We hebben veel nieuwe wijken en ringen gesticht. En het doet ons genoegen u te kunnen meedelen dat de kerk in verband met de pandemie aan 895 humanitaire projecten in 150 landen heeft meegewerkt.

Meer thuisgerichte evangeliestudie leidt in veel gezinnen tot sterkere getuigenissen en gezinsbanden. Een moeder heeft gezegd: ‘We voelen ons veel dichter bij onze kinderen en kleinkinderen doordat we elke zondag via Zoom bijeenkomen. We vertellen om de beurt wat we door Kom dan en volg Mij hebben geleerd. Onze gebeden voor onze familieleden zijn veranderd omdat we beter begrijpen wat ze nodig hebben.’

Ik bid dat wij als volk deze unieke tijd gebruiken om geestelijk te groeien. We zijn op aarde om beproefd te worden, om te zien of we ervoor kiezen Jezus Christus te volgen, ons regelmatig te bekeren, te leren en vooruitgang te maken. Onze geest wil graag vooruitgang maken. Die vooruitgang bereiken we het beste door met beide voeten op het verbondspad te blijven.

Te midden van dit alles hebben onze hemelse Vader en zijn Zoon, Jezus Christus, ons lief! Ze geven om ons! Zij en hun heilige engelen waken over ons. 1 Ik weet dat dit waar is.

Nu we zullen luisteren naar de woorden die de Heer zijn dienstknechten heeft ingegeven, vraag ik u om na te denken over de volgende belofte van de Heer. Hij heeft gezegd dat ‘eenieder die het wil, het woord van God mag vastgrijpen, dat levend en krachtig is, dat de geslepenheid […] en de listen van de duivel vaneen zal scheiden, en de volgeling van Christus op een nauwe en smalle weg voert.’ 2

Ik bid dat u ervoor zult kiezen om het woord van God vast te grijpen, zoals dat in deze algemene conferentie wordt verkondigd. En ik bid dat u de volmaakte liefde van de Heer voor u mag voelen. 3 In de heilige naam van Jezus Christus. Amen.