Yleiskonferenssi
Kuljemme eteenpäin
Lokakuun 2020 yleiskonferenssi


Kuljemme eteenpäin

Herran työ kulkee vakaasti eteenpäin.

Rakkaat veljeni ja sisareni, millainen ilo onkaan olla teidän kanssanne, kun aloitamme Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon 190. puolivuotiskonferenssin. Minusta on hienoa kokoontua teidän kanssanne ollessanne kodeissanne tai missä tahansa olettekin kuuntelemaan yhdessä profeettojen, näkijöiden ja ilmoituksensaajien sekä kirkon muiden johtohenkilöiden puheita.

Kuinka kiitollisia olemmekaan tekniikasta, jonka avulla voimme olla yhteydessä toisiimme yhtenä suurena maailmanlaajuisena Jeesuksen Kristuksen opetuslasten kokoontumisena. Viime huhtikuussa yleiskonferenssia katsoi suurempi joukko ihmisiä kuin milloinkaan aiemmin ennen sitä, ja voimme aivan hyvin odottaa, että niin käy jälleen.

Muutamana viime kuukautena maailmanlaajuinen pandemia, raivoisat maastopalot ja muut luonnonkatastrofit ovat kääntäneet maailmamme päälaelleen. Suren teidän jokaisen kanssa, jotka olette tänä aikana menettäneet jonkun läheisen. Ja rukoilen kaikkien niiden puolesta, jotka tällä hetkellä kärsivät.

Samaan aikaan Herran työ kulkee vakaasti eteenpäin. Turvavälien, kasvomaskien ja Zoom-kokousten keskellä olemme oppineet tekemään joitakin asioita eri tavalla ja joitakin jopa entistä tehokkaammin. Epätavalliset ajat voivat tuoda epätavallisia palkintoja.

Lähetyssaarnaajamme ja lähetystyönjohtajamme ovat olleet kekseliäitä, sinnikkäitä ja todella ihmeellisiä. Vaikka useimpien lähetyssaarnaajien on pitänyt löytää uusia, luovia tapoja tehdä työtään, monet lähetyskentät ovat raportoineet opettavansa enemmän kuin koskaan.

Meidän piti sulkea temppelit joksikin aikaa, ja muutamat rakennushankkeet viivästyivät vähän, mutta nyt ne kaikki etenevät. Kalenterivuoden 2020 aikana meillä tulee lopulta olemaan yhteensä 20 uuden temppelin maanmurto!

Sukututkimustyö on kasvanut räjähdysmäisesti. Monia uusia seurakuntia ja vaarnoja on perustettu. Ja olemme iloisia voidessamme kertoa, että kirkko on antanut pandemiaan liittyvää humanitaarista apua 895 hankkeessa 150 maassa.

Lisääntynyt evankeliumin tutkiminen monissa kodeissa johtaa vahvempiin todistuksiin ja perhesuhteisiin. Eräs äiti kirjoitti: ”Tunnemme entistä suurempaa läheisyyttä lapsiimme ja lastenlapsiimme nyt, kun kokoonnumme Zoomin avulla joka sunnuntai. Jokainen kertoo vuorollaan ajatuksiaan Tule ja seuraa minua -aineiston pohjalta. Rukoukset perheenjäsentemme puolesta ovat muuttuneet, koska ymmärrämme paremmin, mitä he tarvitsevat.”

Rukoilen, että me kansana hyödynnämme tätä ainutlaatuista aikaa kasvaaksemme hengellisesti. Me olemme täällä maan päällä koeteltavina, jotta nähdään, teemmekö me valinnan seurata Jeesusta Kristusta, tehdä säännöllisesti parannusta, oppia ja edistyä. Meidän henkemme kaipaa edistymistä. Ja me teemme sitä parhaiten pysymällä lujasti liittopolulla.

Kaikessa meidän taivaallinen Isämme ja Hänen Poikansa Jeesus Kristus rakastavat meitä! He pitävät meistä huolta! He ja Heidän pyhät enkelinsä kaitsevat meitä. 1 Tiedän, että tämä on totta.

Kun kokoonnumme kuulemaan sanoja, joita Herra on innoittanut palvelijoitaan lausumaan, kutsun teitä pohtimaan Herran antamaa lupausta. Hän on julistanut, että ”jokainen, joka tahtoo, voi tarttua Jumalan sanaan, joka on elävä ja voimallinen ja joka hajottaa kaikki Perkeleen viekkaudet – – ja juonet ja johdattaa Kristuksen [opetuslapsen] kaitaa ja kapeaa tietä pitkin” 2 .

Rukoilen, että te teette valinnan tarttua Jumalan sanaan, kuten sitä julistetaan tämän yleiskonferenssin aikana. Ja rukoilen, että voitte tuntea Herran täydellisen rakkauden teitä kohtaan. 3 Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen.