Генерална конференција
Испуњење пророчанства
Априлска генерална конференција 2020.

Драга моја браћо и сестре, част ми је што говорим на овој историјској генералној конференцији поводом сећања на Прву визију Џозефа Смита, у којој је видео Бога Оца и Његовог Сина, Исуса Христа, на месту које је несумњиво Свети шумарак. Ова визија је била сјајан почетак обнове Јеванђеља и свега што се одвијало, од појављивања Мормонове књиге до враћања власти и кључева свештенства, организације истините Господње Цркве, Божјих храмова, и пророка и апостола који усмеравају ово дело последњих дана.

Према божанском плану, древни пророци Божји, покренути Светим Духом, пророковали су о обнови и о ономе што ће се догађати у наше дане, односно последњем раздобљу и пунини времена. То дело је „хранило душе” древних виделаца.1 Кроз поколења времена они су предсказивали, сањали, предвиђали и прорицали будућност Божјег царства на земљи, које је Исаија назвао „чудесно и дивно”.2

Много је пророчанстава која су испуњена обновом пунине Јеванђеља Исуса Христа, укључујући Цркву Исуса Христа светаца последњих дана. Међутим, данас ћу истаћи само неколико својих омиљених. О њима су ме поучиле моје драге учитељице из Школице и моја анђеоска мајка кад сам био мали.

Слика
Данило у јами са лавовима

Данило, који је спашен од лавова због своје вере у Господа Исуса Христа и залагања Божјих анђела послужитеља, био је међу онима који су у визији видели наше време. Тумачећи сан за вавилонског цара Навуходоносора, Данило је пророковао да ће се Господња црква последњих дана уздићи као мали камен „[од горе одваљен] без руку ”.3 „Без руку” значи божанском интервенцијом, Господња Црква ће се увећавати све док не испуни целу земљу, која се „до века неће расути… а сам[а] ће стајати до века.”4

Данило тумачи сан

То је узвишено сведочанство да се Данилове речи испуњавају данас док чланови Цркве из целог света гледају и слушају конференцију.

Предани апостол Петар писао је „времена кад се све поправи… од постања света”.5 Апостол Павле је написао да ће Бог у пунини времена „све састави[ти] у Христу”,6 „где је камен од угла сам Исус Христос”.7 Осетио сам та пророштва тако снажно када сам учествовао у посвећењу Храма Рим Италија. Сви пророци и апостоли били су тамо и сведочили о Исусу Христу, Откупитељу света, као што су чинили Петар и Павле. Црква је живи пример тог успостављања, браћо и сестре, а наши чланови су одавно сведоци тих божанских пророчанстава.

Пророци и апостоли у Храму Рим Италија

Јосиф из Египта пророковао је то у последњим данима: „Видеоца ће Господ Бог мој подићи, који ће бити изабрани виделац плоду бокова мојих.”8 „Јер ће дело [Господње] извршити.”9 Џозеф Смит, пророк обнове, био је виделац.

Јован Откровитељ прорекао је о анђелу Свемогућег спојивши важне појединости о обнови овим речима: „И видех другог анђела где лети посред неба, који имаше вечно јеванђеље да објави онима који живе на земљи, и сваком племену, и језику и колену и народу.”10 Морони је био тај анђео. Видео је наш дан како је забележено у Мормоновој књизи. У више наврата, припремао је Џозефа Смита за његово службеништво, укључујући превод Мормонове књиге: Још један завет Исуса Христа.

Морони се указује Џозефу Смиту

И други пророци су предвидели наше време. Maлахија је говорио о томе да ће Илија пророк обратити „срце отаца к синовима, и срце синова к оцима њиховим”.11 Илија пророк је дошао, и као резултат тога, данас имамо 168 храмова широм света. Сваки храм служи достојним члановима који склапају свете завете и примају благословене обреде за себе и у име својих покојних предака. Ово свето дело које је описао Малахија је „централно у Створитељевом плану за вечну судбину Његове деце”.12

Живимо у том прореченом времену. Ми смо изабрани народ који је започео други долазак Исуса Христа. Морамо окупити Божју децу - оне који ће чути и прихватити истине, завете и обећања вечног Јеванђеља. Председник Нелсон то назива „највећим изазовом, највећим циљем, и највећим делом на земљи данас”.13 Сведочим о том чуду.

Посвећење Храма Дурбан Јужна Африка

По налогу председника Расела М. Нелсона, у фебруару ове године посветио сам Храм Дурбан Јужна Африка. То је био дан који ћу памтити целог живота. Био сам са члановима Цркве који су дошли до Јеванђеља, као што је Јеремија давно прорекао - „јед[ан] из града и два из породице”.14 Учења Исуса Христа уједињују све нас - широм света - као синове и ћерке Божје, као браћу и сестре у Јеванђељу. Без обзира на то како изгледамо или се облачимо, ми смо један народ са Оцем на Небу, чији је план од почетка био и јесте да се Његова породица поновно уједини склапањем и држањем светих храмских завета.

На малом скупу носилаца свештенства у школској згради у Киртланду, у Охају, 1834. године, пророк Џозеф је прорекао: „То је само шачица свештенства које вечерас видите овде, али ова Црква ће испунити Северну и Јужну Америку - испуниће свет.”15

Претходних година путовао сам по свету како бих се састао са члановима Цркве. Моја браћа у Већу дванаесторице имала су сличне задатке. Ипак, ко може држати корак са нашим драгим пророком, председником Нелсоном, кога су путовања током прве две године као председника Цркве одвела да се састане са свецима у „тридесет две земље и територије САД-а”16 да сведочи о живом Христу.

Сећам се када сам као младић добио позив за мисију. Желео сам да служим у Немачкој, попут оца, брата и зета. Не чекајући никога да се врати кући, потрчао сам до поштанског сандучета и отворио позив. Прочитао сам да су ме позвали у мисију Источних држава са седиштем у Њујорку. Био сам разочаран, па сам ушао унутра и отворио своја Света писма да бих се утешио. Почео сам да читам у Учењу и заветима: „Гле, и ево, имам много људи овде, у крајевима околним; и делотворна врата ће бити отворена у крајевима околним у овој источној земљи.”17 То пророштво, дато пророку Џозефу Смиту 1833. године, било ми је откривење. Тада сам знао, био сам позван управо у мисију у којој је Господ желео да служим. Поучавао сам о обнови и њеном драматичном почетку када се наш Отац на Небу обратио Џозефу Смиту и рекао: „Ово је Син мој љубљени. Слушај Га!”18

Од великог значаја за целу Цркву је Исаијино пророчанство, више од 700 година пре рођења Исуса Христа: „Биће у потоња времена гора дома Господњег утврђена уврх гора… и стицаће се к њој сви народи.”19

У својим мислима видим милионе наших чланова и пријатеља који су повезани са овим догађајима електронски, путем телевизије, интернета или на друге начине. Седимо као да смо заједно „уврх гора”.20 Бригам Јанг је изговорио ове пророчке речи: „Ово је право место.”21 Свеци, од којих су неки моји пионирски преци, радили су на успостављању Сиона на Стеновитим планинама, „вољом и задовољством онога који заповеда народима земље”.22

Слика
Храм Солт Лејк за време Зимске олимпијаде 2002.

Данас стојим на светом тлу које су посетили милиони гостију. Године 2002, Солт Лејк Сити је био домаћин зимских олимпијских игара. Хор Саборне цркве певао је на церемонијама отварања, а Црква је одржавала концерте и програме за госте и учеснике из многих, многих земаља. Увек ћу памтити храм у позадини ноћних вести које су се емитовале широм света.

Вође Цркве и NAACP-а

Дуги низ година, председници Сједињених Америчких Држава, краљеви, судије, премијери, амбасадори и владини званичници из многих земаља долазили су у Солт Лејк Сити и састајали се са нашим вођама. Председник Нелсон примио је вође Националног удружења за унапређење обојених људи, америчке организације чији су циљ једнака права без расне дискриминације. Сећам се да смо стајали раме уз раме са тим пријатељима и вођама када им се председник Нелсон придружио у позиву на већу уљудност и расну хармонију у свету.23

Много више их је дошло на Храмски трг да се састану и саветују са црквеним вођама. Да наведем, на пример, само неколико у прошлој години: били смо домаћин 68. конференције УН-а о цивилном друштву, глобални скуп, и први те врсте одржан ван Њујорка. Срели смо се са Вијетнамским одбором за верска питања, амбасадорима из Кубе, Филипина, Аргентине, Румуније, Судана, Катара и Саудијске Арабије. Такође смо примили генералног секретара Светске исламске лиге.

Оно што описујем је испуњење Исаијиног пророштва да ће у последњим данима народи долазити на „гор[у] дома Господњег”.24 Велики Храм Солт Лејк стоји у средишту тог величанства и славе.

Купола Храма Солт Лејк

Људе није привукао пејзаж, иако је величанствен, него суштина чисте религије, изражене духом, растом, добротом и великодушношћу Цркве Исуса Христа светаца последњих дана и њених чланова. Привлачи их то што волимо као што Бог воли и наша посвећеност вишем циљу - ономе што је Џозеф Смит назвао „Христово дело”.25

Не знамо када ће се Спаситељ вратити, али ово је оно што знамо. Морамо бити спремни у својим срцима и мислима да Га примимо и поносно будемо део онога што је тако давно проречено.

Сведочим да је председник Расел М. Нелсон пророк Господњи на земљи, а поред њега су апостоли позвани од Бога, подржани као пророци, видеоци и откровитељи. И, моја драга браћо и сестре, обнова се наставља.

Завршавам са пророчанством Џозефа Смита, речима за које сведочим да су истините: „Ниједна непосвећена рука не може зауставити напредовање дела; прогони могу беснети, руље се могу удруживати, војске се могу сакупљати, клевете ширити, али истина Божја ће одважно, племенито и независно напредовати све док не преплави сваки континент, сваку климу, сваку земљу и не одјекне у сваком уху, све док се сврха Божја не испуни и Велики Јахве не каже: дело је завршено.”26 Такође сведочим да се та пророчанства Џозефа Смита испуњавају.

Обећавам да ћете, док будете следили надахнуте савете нашег драгог пророка, председника Расела М. Нелсона, његових саветника, апостола и других вођа Цркве, и освртали се на речи древних пророка који су пророковали о нашем времену, дубоко у срцу и души бити испуњени духом и делом Обнове. Обећавам да ћете видети Божју руку у својим животима, чути Његове подстицаје и осетити Његову љубав. У име Исуса Христа, са захвалношћу за обнову Његовог Јеванђеља и Његове Цркве, као доказ Његове ненадмашне љубави, амен.