2010-2019
Profeter taler ved Helligåndens kraft
April 2018


Profeter taler ved Helligåndens kraft

At vi har profeter er et tegn på Guds kærlighed til sine børn. De fortæller om Guds løfter og om Guds og Jesu Kristi sande væsen.

Mine kære brødre og søstre, uanset hvor I er, ønsker jeg at give udtryk for min oprigtige og store tak for jeres opretholdelse i går. Selvom jeg som Moses ikke betragter mig selv som veltalende og har svært ved at udtrykke mig med ord, så trøster jeg mig med Herrens ord til ham:

»Hvem gav mennesket en mund? Hvem gør stum eller døv, seende eller blind? Er det ikke mig, Herren?

Gå nu! Jeg vil være med din mund og fortælle dig, hvad du skal sige« (2 Mos 4:11-12; se også v. 10).

Jeg finder også trøst i min elskede hustrus kærlighed og støtte. Hun har været et eksempel på godhed, kærlighed og fuldstændig hengivenhed over for Herren og over for mig og min familie. Jeg elsker hende med hvert eneste del af mit hjerte, og jeg er taknemlig for den positive indflydelse hun har haft på os.

Brødre og søstre, jeg ønsker at vidne for jer om, at præsident Russell M. Nelson er Guds profet på jorden. Jeg har aldrig mødt nogen mere venlig og kærlig end ham. Selv om jeg føler mig så utilstrækkelig til dette hellige kald, har hans ord og ømheden i hans øjne, da han viderebragte dette ansvar, givet mig følelsen af at være omfavnet af Frelserens kærlighed. Tak, præsident Nelson. Jeg opretholder dig, og jeg elsker dig.

Er det ikke en velsignelse at have profeter, seere og åbenbarere på jorden i disse dage, som vi lever i, som søger at kende Herrens vilje og følge den? Det er en trøst at vide, at vi ikke er alene i verden, trods de udfordringer vi møder i livet. At vi har profeter er et tegn på Guds kærlighed til sine børn. De fortæller om Guds løfter og om Guds og Jesu Kristi sande væsen til deres folk. Jeg har lært det ved personlig erfaring.

For 18 år siden blev min hustru og jeg ringet op af præsident James E. Faust, der dengang var andenrådgiver i Det Første Præsidentskab. Han kaldte os til at tjene som missionspræsidentpar i Portugal. Han fortalte os, at vi kun havde seks uger, før vi begyndte missionen. Selv om vi følte os uforberedt og utilstrækkelige, accepterede vi kaldelsen. Vores største bekymring dengang var at få de visa, der var nødvendige for at tjene i det land, for ifølge vores tidligere erfaring vidste vi, at processen tog seks til otte måneder.

Præsident Faust spurgte derpå, om vi havde tro på, at Herren ville udføre et mirakel, og at vi ville kunne løse visaproblemet hurtigere. Vores svar var et eftertrykkeligt ja, og vi begyndte straks på forberedelserne. Vi udfyldte de nødvendige papirer i forbindelse med visum, medbragte vores tre små børn og gik til konsulatet, så hurtigt vi kunne. En meget flink kvinde mødte os der. Da hun gennemgik vores papirer og blev bekendt med, hvad vi skulle gøre i Portugal, vendte hun sig mod os og spurgte: »Vil I virkelig hjælpe befolkningen i mit land?« Vi svarede bestemt ja og forklarede, at vi ville repræsentere Jesus Kristus og vidne om ham og hans guddommelige mission i verden. Vi kom tilbage fire uger efter, modtog vores visa og landede i missionsmarken inden for seks uger, som Herrens profet havde bedt os om.

Brødre og søstre, jeg vidner direkte fra hjertet om, at profeter taler ved Helligåndens kraft. De vidner om Kristus og hans guddommelige mission på jorden. De repræsenterer Herrens sind og hjerte og er kaldet til at repræsentere ham og lære os, hvad vi skal gøre for at vende tilbage for at bo i Guds og hans Søns, Jesu Kristi, nærhed. Vi bliver velsignet, når vi udøver vores tro og følger deres lære. Ved at følge dem bliver vi lykkeligere og vores liv mindre komplicerede, vores vanskeligheder og problemer bliver lettere at bære, og vi skaber en åndelig rustning omkring os, der vil beskytte os mod angreb fra fjenden i vore dage.

På denne påskedag vidner jeg højtideligt om, at Jesus Kristus er opstanden, han lever, og han leder sin kirke på jorden gennem sine profeter, seere og åbenbarere. Jeg vidner om, at han er verdens Frelser og Forløser, og at vi gennem ham kan blive frelst og ophøjet i vor kære Guds nærhed. Jeg elsker ham, jeg tilbeder ham. Jeg ønsker at følge ham og gøre hans vilje og blive mere som ham. Jeg siger ydmygt alt dette i vor Herre Jesu Kristi hellige navn. Amen.