2010–2019
La oss stevne frem
April 2018


La oss stevne frem

Deres ønske om å adlyde vil bli styrket når dere husker og reflekterer over det dere har følt de siste to dagene.

Mine kjære brødre og søstre, nå som vi nærmer oss slutten av denne historiske konferansen, vil jeg sammen med dere takke Herren for hans veiledning og inspirerende innflytelse. Musikken har vært vakker og oppløftende. Ikke bare har budskapene vært oppbyggende, men de har vært livsendrende!

I høytidelig forsamling oppholdt vi et nytt Første presidentskap. To gode menn har fått sine plasser i De tolv apostlers quorum. Åtte nye generalautoritet-syttier har blitt kalt.

Nå sammenfatter en kjær salme vår fornyede beslutning, vår utfordring og vårt ansvar på veien videre:

La oss stevne frem for vår Gud og hans sak!

Når vår livsdag er endt, kan vi finne behag.

For Guds store verk la oss kjempe frem

det rene sannhets verk.

Frykt ei selv om mørkets makt er stor!

Vi vil seire, for med Gud vi alt formår.

Mot all ondskap vil vi alltid føre krig,

og til Gud vi setter all vår lit.1

Jeg oppfordrer dere innstendig til å studere budskapene fra denne konferansen ofte – til og med gjentatte ganger – i løpet av de neste seks månedene. Prøv samvittighetsfullt å finne måter å innlemme disse budskapene i familiens hjemmeaften, deres undervisning i evangeliet, deres samtaler med familie og venner og til og med deres samtaler med dem som ikke deler vår tro. Mange gode mennesker vil reagere positivt på sannhetene som er fremsatt på denne konferansen, når de gis i kjærlighet. Og deres ønske om å adlyde vil bli styrket når dere husker og reflekterer over det dere har følt de siste to dagene.

Denne generalkonferansen markerer begynnelsen på en ny æra av omsorgstjeneste. Herren har gjort viktige justeringer i måten vi tar vare på hverandre. Søstre og brødre – gamle og unge – vil betjene hverandre på en ny og helligere måte. Eldstenes quorum vil bli styrket til velsignelse for menn, kvinner og barn over hele verden. Hjelpeforeningens søstre vil fortsette å betjene på sin unike og kjærlige måte, og gi yngre søstre anledninger til å bli med dem etter passende tildeling.

Vårt budskap til verden er enkelt og oppriktig: Vi oppfordrer alle Guds barn på begge sider av sløret til å komme til sin Frelser, motta det hellige tempels velsignelser, nyte varig glede og kvalifisere seg til evig liv.2

Endelig opphøyelse krever vår fullstendige trofasthet nå til pakter vi inngår og ordinanser vi mottar i Herrens hus. Vi har for tiden 159 templer i drift, og flere er under oppføring. Vi ønsker å bringe templer nærmere Kirkens stadig flere medlemmer. Derfor har vi nå gleden av å bekjentgjøre planer om å bygge syv nye templer. Disse templene vil bli bygget på følgende steder: Salta i Argentina, Bengaluru i India, Managua i Nicaragua, Cagayan de Oro på Filippinene, Layton i Utah, Richmond i Virginia og en storby i Russland som ennå ikke er bestemt.

Mine kjære brødre og søstre, byggingen av disse templene vil kanskje ikke forandre deres liv, men deres tid i templet vil så absolutt gjøre det. I denne ånd velsigner jeg dere så dere vil finne ut hva dere kan sette til side for å kunne tilbringe mer tid i templet. Jeg velsigner dere med større harmoni og kjærlighet i deres hjem og et sterkere ønske om å pleie deres evige familieforhold. Jeg velsigner dere med økt tro på Herren Jesus Kristus og større evne til å følge ham som hans sanne disipler.

Jeg velsigner dere med å kunne heve deres røst i vitnesbyrd, slik jeg gjør nå, om at vi deltar i Den allmektige Guds arbeid! Jesus er Kristus. Dette er hans kirke, som han leder gjennom sine salvede tjenere. Jeg vitner om dette og uttrykker min kjærlighet til hver av dere, i Jesu Kristi hellige navn. Amen.

Noter

  1. “La oss stevne frem”, Salmer, nr. 170.

  2. Definert i Lære og pakter 14:7 som “den største av alle Guds gaver”.