2010–2019
Kunnes taasen kohdataan
Lokakuuta 2011


Kunnes taasen kohdataan

Olkoon ja pysyköön meissä se Henki, jota olemme täällä tunteneet, kun palaamme päivittäisten asioiden pariin.

Veljeni ja sisareni, tiedän, että olette kanssani samaa mieltä siitä, että tämä on ollut mitä innoittavin konferenssi. Näiden kahden päivän aikana olemme tunteneet Herran Henkeä runsain mitoin, kun sydäntämme on kosketettu ja todistustamme tästä jumalallisesta työstä vahvistettu. Esitämme kiitoksemme jokaiselle osallistuneelle, mukaan lukien rukouksen pitäneet veljet.

Olemme kaikki täällä, koska rakastamme Herraa ja haluamme palvella Häntä. Todistan teille, että taivaallinen Isämme muistaa meidät. Tunnustan Hänen kätensä kosketuksen kaikissa asioissa.

Musiikki on ollut jälleen kerran loistavaa, ja ilmaisen sekä henkilökohtaisen että koko kirkon kiitollisuuden niille, jotka ovat halukkaita käyttämään lahjojaan tällä tavoin meidän hyväksemme.

Lausumme syvän kiitollisuutemme niille veljille, jotka on vapautettu tämän konferenssin aikana. He ovat palvelleet uskollisesti ja hyvin ja ovat edistäneet Herran työtä merkittävin tavoin.

Lausun syvällisen arvonantoni uskollisille ja omistautuneille neuvonantajilleni ja kiitän heitä julkisesti siitä tuesta ja avusta, jota he antavat minulle. He todella ovat viisaita ja ymmärtäväisiä miehiä, ja heidän palvelutyönsä on korvaamatonta.

Kiitän veljiäni kahdentoista koorumissa heidän mitä kyvykkäimmästä ja väsymättömimmästä palvelustaan Herran työssä. Lausun niin ikään kiitollisuuteni seitsemänkymmenen koorumeille ja johtavalle piispakunnalle heidän epäitsekkäästä ja tehokkaasta palvelustaan. Samoin esitän arvonantoni niille naisille ja miehille, jotka palvelevat virkailijoina apujärjestöjen ylimmissä johtokunnissa.

Veljet ja sisaret, vakuutan teille, että taivaallinen Isämme on tietoinen haasteista, joita kohtaamme tämän päivän maailmassa. Hän rakastaa meitä jokaista ja siunaa meitä, kun pyrimme pitämään Hänen käskynsä ja etsimme Häntä rukouksessa.

Kuinka siunattuja olemmekaan, kun meillä on Jeesuksen Kristuksen palautettu evankeliumi. Se tarjoaa vastauksia kysymyksiin siitä, mistä me tulimme, miksi me olemme täällä ja minne me menemme, kun lähdemme tästä elämästä. Se antaa sisältöä, tarkoitusta ja toivoa elämäämme.

Kiitän teitä siitä palvelusta, jota suotte niin auliisti toinen toisellenne. Me olemme Jumalan kädet tämän maan päällä, ja meidän tehtävämme on rakastaa ja palvella Hänen lapsiaan.

Kiitän teitä kaikesta siitä, mitä teette seurakunnissanne. Olen kiitollinen halukkuudestanne palvella niissä tehtävissä, joihin teidät on kutsuttu, mitä ne ovatkin. Jokainen niistä on tärkeä Herran työn edistämisessä.

Konferenssi on nyt päättynyt. Kun palaamme koteihimme, tehkäämme niin turvallisesti. Toivon, että saamme todeta kaiken olleen poissaolomme aikana hyvin. Olkoon ja pysyköön meissä se Henki, jota olemme täällä tunteneet, kun palaamme päivittäisten asioiden pariin. Olkaamme entistä ystävällisempiä toisiamme kohtaan. Nähtäköön meidät aina tekemässä Herran työtä.

Taivaan siunaukset olkoot kanssanne. Olkoot kotinne täynnä sopusointua ja rakkautta. Ravitkaa jatkuvasti todistustanne, että se olisi suojananne vastustajaa vastaan.

Nöyränä palvelijananne haluan koko sydämestäni tehdä Jumalan tahdon ja palvella Häntä ja palvella teitä.

Rakastan teitä, rukoilen teidän puolestanne. Pyytäisin jälleen kerran, että muistaisitte rukouksissanne minua ja kaikkia johtavia auktoriteetteja. Me olemme yhtä teidän kanssanne viedessämme tätä loistavaa työtä eteenpäin. Todistan teille, että me kaikki olemme yhdessä mukana tässä ja että jokaisella miehellä, naisella ja lapsella on tässä osansa tehtävänä. Suokoon Jumala meille voimaa ja kykyä ja päättäväisyyttä huolehtia omasta osastamme hyvin.

Todistan teille siitä, että tämä työ on totta, että Vapahtajamme elää ja että Hän opastaa ja johtaa kirkkoaan täällä maan päällä. Jätän teille todistukseni siitä, että Jumala, iankaikkinen Isämme, elää ja rakastaa meitä. Hän on todellakin meidän Isämme, ja Hän on todellinen persoona. Huomatkaamme ja ymmärtäkäämme, kuinka lähelle meitä Hän on halukas tulemaan, kuinka pitkälle Hän on halukas menemään auttaakseen meitä, kuinka paljon Hän rakastaa meitä ja kuinka paljon Hän tekee ja on halukas tekemään hyväksemme.

Siunatkoon Hän teitä. Olkoon Hänen lupaamansa rauha teidän kanssanne nyt ja aina.

Lausun teille jäähyväiset, kunnes tapaamme taas puolen vuoden päästä, ja teen sen Jeesuksen Kristuksen, Vapahtajamme ja Lunastajamme, nimessä. Aamen.