Ett oväntat uppvaknande

Har du någonsin vaknat mitt i natten med en tydlig tanke eller ett tydligt intryck? Sedan jag började min verksamhet som president för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har jag upplevt en del oväntade uppvaknanden. Många av dem har visat sig vara speciella och heliga stunder från Gud. Jag vill berätta om en sådan upplevelse som hör ihop med videobudskap som släpptes i dag, den 20 november 2020.

För några veckor sedan vaknade jag mitt i natten med tanken att jag borde uppsända en bön av tacksamhet till Gud för alla hans barn över hela världen. Mitt sinne överflödade av tankar på allt vi bör vara tacksamma för, och på hur vi genom att uttrycka denna tacksamhet kan få en helande anda i våra liv. När inspirationen kom dök specifika detaljer, bland annat när och hur jag skulle framföra det här budskapet, upp i mitt sinne och hjärta. Det videobudskap som framfördes i dag kom inte av slumpen – det kom från himlen.

En av Guds största gåvor

Sedan jag började tjäna som president för kyrkan 2018 har Anden upprepade gånger påtalat för mitt sinne bland annat hur villig Herren är att uppenbara sitt sinne och sin vilja. Det förunderliga privilegiet att ta emot uppenbarelse är en av Guds största gåvor till sina barn – och den är tillgänglig för var och en av oss.

Oavsett vem du är kan du be till din himmelske Fader om hjälp och vägledning i livet. Om du lär dig att höra Herren genom hans maningar kan du få gudomlig vägledning i stort och smått.

Jag är tacksam för de uppvaknanden jag har fått i livet, som har hjälpt mig veta att himlarna verkligen är öppna i dag. Vår Frälsare Jesus Kristus är det största exemplet, både på att ge akt på Faderns vilja och på att tacka i allt.

Tacka Gud i allt

Som jag sa i mitt videobudskap har jag dragit slutsatsen att det är mycket bättre att räkna våra välsignelser än våra problem. Oavsett vår situation är visad tacksamhet för våra privilegier ett unikt, snabbt verkande och långvarigt andligt botemedel. Enkelt uttryckt: ”Tacka Gud i allt” (1 Tess. 5:18).

Jag hoppas du tar emot min inbjudan att översvämma sociala medier under de kommande sju dagarna med din egen tacksamhetsdagbok och hashtaggen #Tacksamhet. Tacka tillsammans med mig och andra Gud i daglig bön. Bön kan åstadkomma underverk. Må vi alla vända oss till Gud och lita mer fullständigt på honom.

Ladda ner transkribering som pdf


Dela tacksamhetens kraft

Tacksamhetens helande kraft är ett budskap för alla. Vi vill uppmuntra dig att dela den här videon och inbjudan med släkt och vänner för att översvämma sociala medier under de kommande sju dagarna med en våg av tacksamhet.

Kommentarer
0