En uventet oppvåkning

Har du noen gang opplevd å våkne opp midt på natten med en klar tanke eller et klart inntrykk? Siden begynnelsen av min tjenestegjerning som president for Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, har jeg hatt min del av uventede oppvåkninger. Mange av disse har vist seg å være spesielle og hellige øyeblikk fra Gud. Jeg ønsker å dele en slik opplevelse knyttet til det spesielle videobudskapet som ble publisert i dag 20. november 2020.

For noen uker siden våknet jeg midt på natten med tanken om at jeg skulle holde en bønn i takknemlighet til Gud for alle hans barn over hele verden. Tanker oversvømmet mitt sinn om alt det vi burde være takknemlige for, og hvordan det å uttrykke denne takknemligheten kan bli en helbredende kraft i vårt liv. Etter hvert som inspirasjonen kom, kom konkrete detaljer, blant annet når og hvordan jeg skulle dele dette budskapet, til mitt sinn og hjerte. Videobudskapet som ble delt i dag, var ikke et som kom ved en tilfeldighet. Det kom fra himmelen.

En av Guds største gaver

Siden min tjenestegjerning som Kirkens president i 2018, er noe av det Ånden gjentatte ganger har innprentet i mitt sinn, hvor villig Herren er til å åpenbare sitt sinn og sin vilje. Det vidunderlige privilegiet å motta åpenbaring er en av Guds største gaver til sine barn – tilgjengelig for hver og en av oss.

Uansett hvem du er kan du be til din himmelske Fader om veiledning og rettledning i ditt liv. Hvis du lærer å høre Herren gjennom hans tilskyndelser, kan du motta guddommelig veiledning i store og små saker.

Jeg er takknemlig for de oppvåkninger jeg har hatt i mitt liv som har hjulpet meg til å vite at himmelen virkelig er åpen idag. Vår Frelser Jesus Kristus er det største eksempel på både å gi akt på sin Faders vilje og å takke for alle ting.

Gi takk for alt

Som jeg sa i videobudskapet mitt, har jeg konkludert med at å telle våre velsignelser er langt bedre enn å gjenfortelle våre problemer. Uansett hvilken situasjon vi er i, er det å vise takknemlighet for våre privilegier en unik, hurtigvirkende og langvarig åndelig resept. Enkelt sagt: “Takk for alt” (1Tessalonikerbrev 5:18).

Vær så snill og overvei å ta imot min invitasjon om å oversvømme sosiale medier de neste syv dagene med din egen takknemlighetsdagbok ved å bruke #GiTakk. Og vær så snill å bli med meg og andre i å takke Gud gjennom daglig bønn. Bønner kan frembringe mirakler. Må vi alle vende oss til Gud og mer fullstendig stole på Ham.

Last ned PDF-kopi


Del takknemlighetens kraft

Takknemlighetens helbredende kraft er et budskap til alle. Vi oppfordrer deg til å dele denne videoen og oppfordringen med familie og venner om å oversvømme sosiale medier de neste syv dagene med en bølge av takknemlighet.

Kommentarer
0