2010–2019
Päätössanat
Huhtikuun 2019 yleiskonferenssi


Päätössanat

Pyhittäkäämme elämämme yhä uudelleen palvellaksemme Jumalaa ja Hänen lapsiaan – verhon kummallakin puolella.

Rakkaat veljeni ja sisareni, kun lähestymme tämän historiallisen konferenssin päätöstä, kiitämme Herraa Hänen antamastaan innoituksesta ja suojelusta. Konferenssin sanomat ovat opettaneet ja ylentäneet meitä.

Puhujille ei ole annettu aiheita. He ovat kukin rukoilleet henkilökohtaista ilmoitusta valmistellessaan sanomaansa. Minusta on merkittävää, kuinka puheiden aiheet vaikuttavat sopivan niin hyvin toisiinsa. Kun tutkitte niitä, pyrkikää oppimaan, mitä Herra palvelijoidensa välityksellä yrittää opettaa teille.

Musiikki on ollut loistavaa. Olemme hyvin kiitollisia niille monille musiikin esittäjille, jotka ovat yhdistäneet kykynsä tuodakseen Herran Hengen kuhunkin kokoukseen. Ja Hän on siunannut rukouksia ja kuulijakuntia jokaisessa kokouksessa. Konferenssi on todellakin jälleen ollut hengellinen juhla-ateria meille kaikille.

Toivomme ja rukoilemme, että jokaisen jäsenen kodista tulee todellinen uskon pyhäkkö, jossa Herran Henki voi asua. Kaikkialla ympärillämme vallitsevasta kiistelystä huolimatta omasta kodista voi tulla taivaallinen paikka, jossa tutkiminen, rukous ja usko voivat yhdistyä rakkauteen. Meistä voi todellakin tulla Herran opetuslapsia, ja voimme puolustaa ja edustaa Häntä, missä tahansa olemmekin.

Jumalan päämäärän tulee olla meidän päämäärämme. Hän haluaa lastensa tekevän valinnan, että he palaavat Hänen luokseen valmistautuneina, kelvollisina, endaumentin saaneina, sinetöityinä ja pysyen uskollisina liitoille, joita he ovat tehneet pyhissä temppeleissä.

Nykyään meillä on 162 vihittyä temppeliä. Varhaisimmat ovat muistomerkkinä rakkaiden pioneeriemme uskosta ja näkemyksestä. Jokainen heidän rakentamansa temppeli on tulosta heidän suurista henkilökohtaisista uhrauksistaan ja ponnisteluistaan. Jokainen niistä on upea jalokivi pioneerien saavutusten kruunussa.

Meidän pyhänä vastuunamme on pitää niistä huolta. Sen vuoksi nämä pioneeritemppelit kokevat pian uudistamisen ja päivittämisen vaiheen, ja joitakin remontoidaan merkittävästi. Kunkin temppelin ainutlaatuinen historiallisuus pyritään säilyttämään, sikäli kuin se on mahdollista, niin että niiden innoittava kauneus sekä kauan sitten pois nukkuneiden sukupolvien ainutlaatuisen ammattitaidon tulokset säilyvät.

Utahissa Yhdysvalloissa sijaitsevaa St. Georgen temppeliä koskevat yksityiskohtaiset tiedot on jo julkistettu. Suunnitelmat, jotka koskevat Suolajärven temppelin, temppeliaukion ja viereisen, kirkon toimistorakennuksen lähellä olevan aukion remontointia, julkistetaan perjantaina 19. huhtikuuta 2019.

Tulevina vuosina remontoidaan myös Mantin ja Loganin temppelit Utahissa. Kun ne suunnitelmat valmistuvat, niistäkin tiedotetaan.

Tämä työ edellyttää, että kukin temppeli suljetaan joksikin aikaa. Kirkon jäsenet voivat edelleen nauttia temppelipalvelusta muissa lähellä olevissa temppeleissä. Kun kukin hanke valmistuu, kukin historiallinen temppeli vihitään uudelleen käyttöön.

Veljet ja sisaret, pidämme temppeliä pyhimpänä rakennuksena kirkossa. Kun ilmoitamme suunnitelmista rakentaa uusi temppeli, siitä tulee osa pyhää historiaamme. Pyydän, että kuuntelette tarkasti ja kunnioittavasti. Jos ilmoitan temppelistä paikkaan, joka on teille erityinen, saanen ehdottaa, että yksinkertaisesti painatte päänne hiljaiseen kiitosrukoukseen sydämessänne. Emme halua mitään äänekkäitä tunteiden purkauksia, jotka vähentävät tämän konferenssin ja Herran pyhien temppelien pyhää luonnetta.

Tänään meillä on ilo ilmoittaa suunnitelmista rakentaa uusia temppeleitä seuraaviin paikkoihin:

Pago Pago Amerikan Samoassa, Okinawa Okinawassa Japanissa, Neiafu Tongassa, Tooele Valley Utahissa Yhdysvalloissa, Moses Lake Washingtonissa Yhdysvalloissa, San Pedro Sula Hondurasissa, Antofagasta Chilessä ja Budapest Unkarissa.

Kiitos, rakkaat veljeni ja sisareni.

Kun puhumme vanhoista ja uusista temppeleistämme, osoittakoon kukin meistä teoillaan, että olemme Herran Jeesuksen Kristuksen todellisia opetuslapsia. Uudistakaamme elämäämme Häneen kohdistuvan uskomme ja luottamuksemme turvin. Pääskäämme osallisiksi Hänen sovituksensa voimasta tekemällä parannusta joka päivä. Ja pyhittäkäämme yhä uudelleen elämämme palvellaksemme Jumalaa ja Hänen lapsiaan – verhon kummallakin puolella.

Jätän teille rakkauteni ja siunaukseni vakuuttaen teille, että ilmoitus jatkuu tässä Herran kirkossa. Se tulee jatkumaan, kunnes ”Jumalan tarkoitukset on täytetty ja suuri Jehova on sanova, että työ on tehty”1.

Siunaan teitä siten ja todistan, että Jumala elää! Jeesus on Kristus! Tämä on Hänen kirkkonsa. Me olemme Hänen kansaansa. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen.