2010-2019
Bliv forbilledlige sidste dages hellige
Oktober 2018


Bliv forbilledlige sidste dages hellige

Jeg efterlader jer min kærlighed og min velsignelse om, at I må tage for jer af Herrens ord og anvende hans lærdomme.

Det har været en inspirerende og historisk konference. Vi ser frem mod fremtiden med begejstring. Vi er blevet motiveret til at gøre det bedre og til at være bedre. De fantastiske budskaber på denne talerstol fra vores generalautoriteter, organisationsledere og musikken har været storslåede! Jeg tilskynder jer til at studere disse budskaber og begynde på det i denne uge.1 De udtrykker Herrens sind og vilje for sit folk i dag.

Den nye koordinerede læseplan, som er centreret om hjemmet og støttet af Kirken, kan frigøre kraft i familierne, når hver familie samvittighedsfuldt og omhyggeligt følger op på den, så de kan omdanne deres hjem til et fristed for tro. Jeg lover jer, at når I flittigt arbejder på at omforme jeres hjem til et centrum for at lære om og af evangeliet, vil jeres sabbatsdag med tiden virkelig blive frydefuld. Jeres børn vil blive begejstret over at lære om og efterleve Frelserens lærdomme, og modstanderens indflydelse i jeres liv og i jeres hjem vil aftage. Ændringerne i jeres familie vil blive bemærkelsesværdige og varige.

Under denne konference har vi styrket vores beslutning om at udføre den væsentlige indsats, det vil være at ære Herren Jesus Kristus, hver gang vi omtaler hans kirke. Jeg lover jer, at vores strenge opmærksomhed på at anvende det korrekte navn for Frelserens kirke og dens medlemmer vil føre til, at hans kirkes medlemmer får en større tro og adgang til en større åndelig kraft.

Lad os nu vende os mod emnet templer. Vi ved, at vores tid i templet er afgørende for vores og vores families frelse og ophøjelse.

Når vi har modtaget vores egne tempelordinancer og indgået hellige pagter med Gud, har vi alle behov for den fortsatte åndelige styrke og belæring, der kun er mulig i Herrens hus. Og vores forfædre har brug for, at vi fungerer som stedfortrædere for dem.

Tænk over Guds store barmhjertighed og retfærdighed, der før verdens grundlæggelse har sørget for en løsning til at give templets velsignelser til dem, der døde uden kundskab om evangeliet. Disse hellige tempelceremonier er fra fordums tid. For mig er denne historiske fortid spændende og endnu et bevis på deres ægthed.2

Mine kære brødre og søstre, modstanderens angreb vokser med stadig større hastighed, intensitet og variation.3 Vores behov for at være regelmæssigt i templet har aldrig været større. Jeg beder jer indtrængende om bønsomt at se på, hvordan I tilbringer jeres tid. Invester tid i jeres og jeres families fremtid. Hvis I har rimelig adgang til et templet, henstiller jeg til, at I finder en udvej til regelmæssigt at lave en aftale med Herren om at være i hans hellige hus, og derefter holder den aftale til punkt og prikke og med glæde. Jeg lover jer, at Herren vil frembringe de mirakler, han ved, I har brug for, når I yder ofre for at tjene og tilbede i hans templer.

Vi har for øjeblikket 159 indviede templer. Den passende varetagelse og vedligeholdelse af disse templer er meget vigtig for os. Som tiden går har templerne uundgåeligt brug for at blive opdateret og fornyet. Derfor bliver der nu lagt planer for at renovere og opdatere templet i Salt Lake City og andre templer fra pionertiden. Detaljer om disse projekter vil blive delt, efterhånden som de udvikles.

I dag glæder vi os over at kunne bekendtgøre planer om at bygge 12 nye templer. Disse templer vil blive bygget følgende steder: Mendoza i Argentina; Salvador i Brasilien; Yuba City i Californien; Phnom Penh i Cambodja; Praia i Kap Verde; Yigo i Guam; Puebla i Mexico; Auckland i New Zealand; Lagos i Nigeria; Davao i Filippinerne; San Juan i Puerto Rico og Washington County i Utah.

Det forandrer måske ikke jeres tilværelse, at der bygges og vedligeholdes templer, men det gør det afgjort, hvis I tilbringer jeres tid i templet. Til dem, der har været længe væk fra templet: Jeg opmuntrer jer til at forberede jer og vende tilbage snarest muligt. Jeg opfordrer jer derpå til at tilbede i templet og bede om, at I dybt inde må føle Frelserens uendelige kærlighed til jer, at I hver især må få et vidnesbyrd om, at han leder dette hellige og tidløse værk.4

Brødre og søstre, jeg takker jer for jeres tro og bestræbelser på at hjælpe. Jeg efterlader jer min kærlighed og min velsignelse om, at I må tage for jer af Herrens ord og anvende hans lærdomme. Jeg forsikrer jer om, at åbenbaring i Kirken fortsætter og vil fortsætte, indtil »Guds hensigter er udført, og den store Jahve skal sige, at værket er fuldbragt.«5

Jeg velsigner jer med større tro på ham og på hans hellige værk, med tro og tålmodighed til at udholde jeres personlige udfordringer i livet. Jeg velsigner jer med at blive forbilledlige sidste dages hellige. Således velsigner jeg jer og bærer mit vidnesbyrd om, at Gud lever! Jesus er Kristus! Dette er hans kirke. Vi er hans folk, i Jesu Kristi navn. Amen.

Noter

  1. Se budskaber fra generalkonferencen online på LDS.org og i appen Evangelisk bibliotek. De bliver trykt i Ensign og Liahona. Kirkens tidsskrifter, herunder New Era og the Friend, som sendes pr. post eller hentes online, er en vigtig del af jeres hjemmebaserede, evangeliske læseplan.

  2. Se fx 2 Mos 28; 29; 3 Mos 8.

  3. Se Mosi 4:29.

  4. Se Wilford Woodruff, »The Law of Adoption«, tale ved Kirkens generalkonference den 8. april 1894. Præsident Woodruff sagde: »Vi er ikke færdige med åbenbaring. Vi er ikke færdige med Guds værk … Der vil ikke være nogen ende på dette værk, før det er fuldendt« (Deseret Evening News, 14. apr. 1894, s. 9).

  5. Kirkens præsidenters lærdomme: Joseph Smith, 2007, s. 141.