2010-2019
Lad os stævne frem
April 2018


Lad os stævne frem

Jeres ønske om at adlyde vil blive større, når I husker og tænker over, hvad I har følt disse to sidste dage.

Mine kære brødre og søstre, nu hvor vi sætter punktum for denne historiske konference, takker jeg som I Herren for hans vejledning og inspirerende indflydelse. Musikken har været smuk og opløftende. Budskaberne har ikke alene været opbyggende, men de har været skelsættende.

Ved en højtidelig forsamling har vi opretholdt et nyt Første Præsidentskab. To gode mænd er kommet i De Tolv Apostles Kvorum. Og otte nye generalautoriteter og halvfjerdsere er blevet kaldet.

Og nu opsummerer en yndlingssalme vores fornyede forsæt, vores udfordring og hverv til at komme videre:

Lad os stævne frem for vor Herres store sag,

Så når livet er endt, vi kan ha’ Guds velbehag,

og for sandheds sag lad os drage åndens sværd,

det mægtige sandhedssværd.

Frygt ej, selvom fjendens magt er stor,

frejdigt, for med Gud vi alt formår,

mod al ondskab og mod synd vi fører krig

og til Gud vor Fader sætter lid.1

Jeg opfordrer jer til at studere budskaberne fra denne konference ofte – ja, igen og igen – de næste seks måneder. Se samvittighedsfuldt efter måder at inkorporere disse budskaber på i jeres familieaftener, jeres undervisning i evangeliet, jeres samtaler med familie og venner, ja, selv i jeres samtaler med dem, som ikke deler vores tro. Mange gode mennesker vil reagere på de sandheder, der er blevet undervist om ved denne konference, når de bliver præsenteret i kærlighed. Og jeres ønske om at adlyde vil blive større, når I husker og tænker over, hvad I har følt disse to sidste dage.

Denne generalkonference markerer begyndelsen af en ny æra med omsorg. Herren har foretaget betydningsfulde tilpasninger i den måde, hvorpå vi drager omsorg for hinanden. Søstre og brødre – ældre og yngre – vil tjene hinanden på en ny og helligere måde. Ældsternes kvorum vil blive styrket for at velsigne mænd, kvinder og børn over hele verden. Hjælpeforeningssøstre vil fortsat betjene på deres enestående og kærlige måde, og give muligheder til yngre søstre om at gå sammen med dem, når de er kaldet på passende vis.

Vores budskab til verden er enkelt og oprigtig: Vi indbyder alle Guds børn på begge sider af sløret til at komme til deres Frelser, modtage det hellige tempels velsignelser, nyde varig glæde og opnå evigt liv.2

Eventuel ophøjelse kræver vores fulde troskab nu mod de pagter, vi indgår, og de ordinancer, vi modtager i Herrens hus. Lige nu har vi 159 fungerende templer, og flere er under opførsel. Vi ønsker at bringe templer nærmere til Kirkens voksende medlemsskare. Derfor glæder det os nu at bekendtgøre planer om at bygge yderligere syv templer. Disse templer skal opføres på følgende steder: Salta i Argentina; Bengaluru i Indien, Managua i Nicaragua; Cagayan de Oro i Filippinerne; Layton i Utah; Richmond i Virginia og en storby i Rusland, som endnu ikke er fastlagt.

Mine kære brødre og søstre, opførelsen af disse templer ændrer måske ikke jeres liv, men den tid, I tilbringer i templet, vil bestemt gøre det. I den ånd velsigner jeg jer til at kunne identificere det, som I kan skubbe til siden, så I kan tilbringe mere tid i templet. Jeg velsigner jer med større harmoni og kærlighed i jeres hjem og et dybere ønske om at pleje jeres evige familierelationer. Jeg velsigner jer med større tro på Herren Jesus Kristus og en større evne til at følge ham som hans sande tilhængere.

Jeg velsigner jer til at give jeres vidnesbyrd stemme, som jeg gør nu, om, at vi er engageret i den almægtige Guds værk. Jesus er Kristus. Dette er hans kirke, som han leder gennem sine salvede tjenere. Det vidner jeg om, tillige med min kærlighed til hver eneste af jer, i Jesu Kristi hellige navn. Amen.

Noter

  1. »Lad os stævne frem«, Salmer og sange, nr. 162.

  2. Defineret i Lære og Pagter 14:7 som »den største af alle Guds gaver.«